نماینده مردم شاهین‌دژ در مجلس گفت: آخوندی شجاعت لازم برای اداره وزارت راه و اجرای برنامه‌های این وزراتخانه در 4 سال آینده را دارد.

به گزارش مرور نیوز، جهانبخش محبی‌نیا نماینده مردم شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، گفت: در حال حاضر اداره امور عمومی کشور از سه عارضه رنج می‌برد و ما تا به این مسائل نپردازیم اوضاع ما بهتر نخواهد شد.

وی افزود: یکی از پیامدهای این عوارض آن است که منابع ملی‌مان تخصیص مناسب پیدا نمی‌کند. در کشور ما هنوز سیاستگذاری برای بخش کلان وجود ندارد و ما نگاه راهبردی به مسائل نداریم، لذا وزیری نیاز داریم که تفکر استراتژیک داشته باشد.

نماینده مردم شاهین‌دژ ادامه داد: عارضه منفی دوم این است که ما کشور را بخشی اداره کرده و بسیاری از ما به جای توسعه به دنبال توسعه‌طلبی بخشی هستیم و متاسفانه همین رویکرد در دولت‌ها نیز اجرا شده است. ما تاکنون نیامده‌ایم نیازهای کشور را براساس پیشرفت‌های دنیا جمع‌بندی کرده و بهترین تصمیم را بگیریم.

محبی‌نیا خاطرنشان کرد: برای مثال وقتی گفته می‌شود اولویت 4 سال آینده ما حمل و نقل ریلی است. همه وزرا باید آن را دنبال کنند. زمانی ما آمده‌ایم در بخشی از کشور فرودگاهی را به دولت تحمیل کرده‌ایم که چند وقت بعد تعطیل شده و این نشان از همان توسعه‌طلبی را دارد، لذا ما وزیری می‌خواهیم که شجاع باشد.

نماینده مردم شاهین‌دژ در مجلس با بیان اینکه سومین عارضه منفی ما این است که سطح تصمیم‌گیری‌های‌مان در هیجان و احساسات متوقف شده، گفت: مثلا اگر در فراکسیون امید گفته می‌شود فلان وزیر خوب نیست، باید براساس نگاه جناحی به آن رای داد و یا اگر گفته می‌شود در فراکسیون ولایی چارچوب یک وزیر را بررسی کردیم و دیدیم به درد می‌خورد این خوب نیست که به او رای ندهیم. آقای آخوندی شجاعت لازم برای اداره وزارتخانه راه و شهرسازی و توانایی اجرای برنامه‌های این وزارتخانه در چهار سال آینده را دارد.

آخوندی حبس شبکه ریلی را شکست

وی تصریح کرد: آقای آخوندی برای تصمیم‌گیری‌ها در سطح دولت از خودش کارایی نشان داده و یکی از کارهای مهم او شکستن حبس شبکه ریلی است که امروز فراتر از سرزمین ما به سراغ آن رفته است.

محبی‌نیا در ادامه داد: در سال 84 تلفات جاده‌ای ما 27 هزار نفر بوده که در سال 95 به 15 هزار و 900 نفر رسیده و این یعنی مدیریت در این بخش حیات دارد و نفس می‌کشد.

وی ادامه داد: سیاست‌های مربوط به قطار شهری و مترو و اتوبوس و تاکسی زیر نظر وزارت راه نیست و در این زمینه ما مشکلات قانونی داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کریدور زاگرس که در دستور کار وزارت رفاه است 10 استان کشور را در بر می‌گیرد و آنها را به هم وصل می‌کند، همچنین ما امروز 23 میلیون بدمسکن داریم که براساس وضع اقتصادی موجود خود به خود درست نمی‌شود که آقای آخوندی برای این بخش برنامه دارد.