وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی را فردی عالم و علاقه مند به حوزه فرهنگ و هنر دانست و گفت: حضور وی در این وزارتخانه می تواند منشاء خیر و برکت و خدمات فراوانی برای کشور و حوزه فرهنگ باشد.

به گزارش مرور نیوز، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشریح ویژگی های شخصیتی سیدعباس صالحی وزیر پیشنهادی رئیس جمهوری برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم افزود: او با اشراف بر امور فرهنگ و هنر و زیرمجموعه های این وزارتخانه، با همکاری، همدلی، همیاری و همراهی معاونان، روسای سازمان ها، مسئولان مراکز مختلف، بویژه کارکنان شریف و تلاشگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند کشتی فرهنگ و هنر را به سرمنزل مقصود برساند .

وی صالحی را فردی با اخلاق، فاضل و متدین توصیف کرد و ادامه داد: به طور قطع با روحیه ای که در وی سراغ دارم و علاقه او به حوزه های فرهنگ و هنر، به مانند دیگر مسئولیت های گذشته که داشته است حتما در این امور هم موفق و سربلند خواهد بود .

صالحی امیری همچنین به برنامه های وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: این برنامه ها برآمده از سیاست های دکتر روحانی است و به طور قطع وی نیز ادامه دهنده سیاست ها و اولویت های این دولت با عزم و اراده جدی خواهد بود .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم، سابقه درخشان سیدعباس صالحی در معاونت امور فرهنگی این وزارتخانه را یادآور شد و اظهار داشت: کارنامه درخشان چند ساله وی در این معاونت به ویژه برگزاری چندین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، نشانگر عزم و اراده جدی او به مسئولیت های محوله و نتایج مطلوب و تاثیر گذار آن در جامعه و نزد افکار عمومی است .

وی به تعامل خوب و سازنده سیدعباس صالحی با کارکنان و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مراکز تابعه اشاره کرد و گفت: بعد از رای اعتماد نمایندگان مجلس به صالحی، همگان باید مانند گذشته دست در دست هم وی را در ادامه مسیر در عرصه های مختلف فرهنگ و هنر کمک و همیاری کنند .

صالحی امیری با اشاره به تعامل خوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون فرهنگی و اعضای آن ابراز امیدواری کرد که نمایندگان مجلس با رای قاطع و بالای خود همچون گذشته، دولت دوازهم را نیز در ادامه مسیر برای اعتلای فرهنگ این مرز و بوم یاری و کمک کنند .