نماینده مردم قائمشهر در مجلس گفت: وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی صلاحیت علمی و مبانی فکری او در چارچوب باورها و ارزشهای دینی و ملی است و مورد اعتماد علما و اصحاب فرهنگ و هنر می‌باشد.

به گزارش مرور نیوز، علی ادیانی نماینده قائمشهر که در موافقت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی صحبت می‌کرد گفت: وزارت فرهنگ یکی از وزارت‌خانه‌های خطر و حاکمیتی است. درست است که وزیر از اجزای هیات وزیران به شمار می‌رود اما رویکرد و برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رویکرد حاکمیتی دارد.

وی تصریح کرد:‌ آقای صالحی که به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ معرفی شده این ظرفیت  را دارا است و همه بر این باور هستیم که زاویه نگاه وزیر راه را برای اندیشه‌ی انسانی و اسلامی هموار می‌کند و قطعا نباید مبانی وزارت فرهنگ خدای نکرده در چارچوب سکولاری، غرب زدگی و وادادگی نسبت به مولفه‌های این حوزه باشد.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس ادامه داد: صلاحیت علمی و مبانی فرکری آقای صالحی نسبت به فرهنگ  و هنر در چارچوب باورها و ارزشهای دینی وی و ملی ما است و مدارک علمی  تخصصی ایشان زووجهین است. زیرا سوابق حوزوی بالایی دارد که در حوزه‌ی ارشاد اسلامی موثر خواهد بود.

ادیانی در ادامه با  اشاره به سوابق اجرایی و مدیریتی صالحی اظهار داشت:  وی در اکثر نهادهای تصمیم ساز عضو اصلی است، عضو کمیسیون فرهنگی در شورای امنیت کشور، عضو شورای فرهنگ  عمومی، شناخت کامل نسبت به دفتر تبلیغات اسلامی و دیگر نهادهای تصمیم ساز دارد. از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی غیر از این چه چیزی را می‌خواهیم که حضورش در چارچوب فرهنگ و هنر است.

وی افزود: وزیر پیشنهادی مورد اعتماد علما، اصحاب فرهنگ و هنر و رییس دولت است و سابقه‌ی او نشان داده می‌تواند امین باشد و قویا درحوزه‌ی مدیریت معتقد به برون سپاری است.