حسین امیری خامکانی گفت: در زمان وزارت بی طرف تعداد روستاهایی که از نعمت برق برخوردار شدند از 38 هزار روستا به 58 هزار روستا افزایش یافتند.

به گزارش مرور نیوز، حسین امیری خامکانی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه 29 مرداد پارلمان و در جریان بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو گفت: از زحمات آقای چیت‌چیان وزیر سابق نیرو و همکارانشان در دولت گذشته تشکر می‌کنم.

وی افزود: برنامه‌های آقای بی‌طرف در حوزه اسناد بالادستی عملیاتی و قابلیت اجرایی دارد. بی‌طرف مدیری است که با رانت بالا نیامده و به طور طبیعی و براساس شایستگی‌هایش رشد کرده است.

خامکانی گفت: براساس آمار و اطلاعات جزو وزرای موفق نیرو پس از پیروزی انقلاب محسوب می‌شود؛ در زمان وزارت وی تعداد روستاهایی که برقدار شده‌اند از 38 هزار روستا به 58 هزار روستا افزایش یافته و در زمان وزارت وی ارتباط برون‌مرزی کشور نیز تکمیل شده است.

وی تصریح کرد: با حمایت بی‌طرف نیروگاه هزار مگاواتی و همین‌طور کارخانه‌های کابل فشار قوی توسط بخش خصوصی ساخته شده است.

نماینده مردم زرند و کوهبنان با بیان اینکه بی‌طرف برنامه‌های جامعی برای توسعه صنعت آب و برق کشور دارد، خاطرنشان کرد: احداث سد و مکان‌یابی آن در کشور 60 سال پیش توسط کارشناسان شرکت‌های پیشرفته خارجی ارائه شد و این سدها در چارچوب همین برنامه‌ها پیش رفت. در دوران وزارت بی‌طرف همه مسئولان نظام درست یا غلط به دنبال سدسازی بودند؛ شرایط به گونه‌ای بود که اگر سدسازی نمی‌شد دولت و وزیر را مورد سوال قرار می‌دادند.