دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به انفعال آمریکا و غرب در برابر ابتکار عمل ایران، روسیه، سوریه و جبهه مقاومت در مبارزه با تروریسم گفت: تاریخ مصرف نمایش‌های رسانه‌ای و سیاسی غرب برای سرپوش گذاردن بر سیاست های دو گانه آنان در مقابله با تروریسم به پایان رسیده است.

به گزارش مرور نیوز، الکساندر لاورنتی اف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه که به تهران سفر کرده است، بعدازظهر امروز (دوشنبه) با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و هماهنگ کننده اقدامات سیاسی، نظامی و امنیتی ایران با سوریه و روسیه دیدار و گفتگو کرد.

در جریان این ملاقات آخرین وضعیت امنیتی، سیاسی و میدانی در سوریه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نماینده ویژه رییس جمهور روسیه، گزارش مبسوطی از روند تقابل و کارشکنی آمریکا و هم پیمانان غربی و منطقه ای این کشور در مسیر مقابله واقعی با تروریسم و روند امداد رسانی به شهروندان تحت محاصره مسلحین در حلب ارائه کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در این دیدار با اشاره به انفعال آمریکا و غرب در برابر ابتکار عمل ایران، روسیه، سوریه و جبهه مقاومت در مبارزه با تروریسم، اظهار داشت: تاریخ مصرف نمایش‌های رسانه‌ای و سیاسی غرب برای سرپوش گذاردن بر سیاستهای دو گانه آنان در مقابله با تروریسم به پایان رسیده و افکار عمومی جهانیان به بی اعتبار بودن این رویکردها واقف شده است. 

وی سیاست استفاده ابزاری از تروریسم برای پیشبرد اهداف سیاسی را مهم ترین چالش آمریکا و غرب در آزمون مبارزه با تروریسم عنوان کرد و گفت: امروز بدلیل تداوم این سیاست، امنیت کشورهای غربی دستخوش آسیب های شکننده ناشی از اقدامات تروریستی و موجب تقویت شبکه تروریسم در اروپا و آمریکا شده است.

شمخانی توجه به حقوق آحاد اقوام و مذاهب و حفظ وحدت سرزمینی و حاکمیتی سوریه در چارچوب دولت منتخب مردم در سوریه را  مورد تاکید قرار داد و افزود:  مهم ترین اولویت پیش رو در بحران سوریه، ریشه کن کردن تروریسم بدون توجه به وابستگی‌های سیاسی و اعتقادی آن و سپس فراهم کردن زمینه و شرایط لازم به منظور ایجاد فضای امن و سالم انتخاباتی برای مشارکت مردم سوریه درتعیین آینده این کشور است.

وی مداخله نظامی کشورهای خارجی بدون درخواست و موافقت دولت قانونی سوریه را نقض حاکمیت ملی و اقدامی در مسیر پیچیده‌تر شدن بحران جاری در این کشور عنوان کرد و اظهار داشت: مقابله همه جانبه با تحرکات 

گسترده برخی کشورها که با مداخله نظامی یا پشتیبانی از گروه‌های تروریستی بدنبال بازسازی این شبکه با عناوین جدید و تحمیل اراه خود به مردم سوریه هستند ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

شمخانی ضرورت تقویت و ارتقای همکاری نزدیک سه کشور ایران، روسیه و سوریه و جریان مقاومت در مبارزه با تروریسم و حامیان آن را مورد تاکید قرار داد و گفت: در حالیکه نیروهای تروریست حاضر در حلب، اصلی ترین مانع ارائه کمک های انسان دوستانه به مردم این شهر هستند مجموعه ابتکارات ارائه شده برای خارج کردن عناصر تروریست از حلب با مخالفت آمریکا و هم پیمانانش مواجه شده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی شعارهای انسان دوستانه آمریکا که عملا موجب گروگان گرفته شدن مردم مظلوم حلب بدست تروریست های تکفیری شده است را توخالی و فاقد ارزش عنوان کرد و افزود: سکوت واشنگتن در قبال جنایات آل سلمان و کشتار مردم بی دفاع یمن که با بهره گیری از سلاح های مدرن آمریکایی انجام می شود نشان روشن دیگری از بی توجهی این کشور به حقوق و جان انسان هاست.

الکساندر لاورنتی اف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه نیز در این ملاقات با اشاره به مناسبات راهبردی رو به توسعه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه اظهار داشت: همکاری ایران و روسیه در حوزه مبارزه با تروریسم در سوریه پایدار، راهبردی و همه جانبه است.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته به منظور برقراری آتش بس و فراهم شدن امکان امداد رسانی به مردم تحت محاصره مسلحین در شهر حلب عنوان کرد: ناتوانی آمریکا و خلف وعده مکرر این کشور در جدا سازی مسلحین از تروریست های جبهه النصره عامل اصلی شکست توافق آتش بس در سوریه است.

وی در پایان با اظهار تاسف از رویکرد سیاسی و انتخاباتی واشنگتن به بحران سوریه خاطرنشان کرد: مخالفان حل و فصل سیاسی بحران سوریه در آمریکا بدون توجه به وضعیت تاسف اور مردم این کشور، جلب ارای انتخاباتی را بر جلوگیری از تداوم رنج مردم سوریه مقدم می شمارند.