نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: رای اعتماد مجلس به وزرا پیش از آنکه رای اعتماد به دولت‌مردان باشد، رای اعتماد به دولت دوازدهم و تصدیق رای اعتمادی بود که مردم در حماسه 29 اردیبهشت به رییس‌جمهور دادند.

به گزارش مرور نیوز، ناهید تاج‌الدین در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: هر چند طبق تعهدات اسناد بالادستی باید تا پایان برنامه ششم توسعه سهم زنان در مدیریت کشور 8 درصد افزایش یافته و به 30 درصد برسد اما امروز پس از بررسی کابینه و رای اعتماد، جای خالی زنان را بیش از پیش در عرصه‌های مدیریتی کشور حس می‌کنیم. در دو دهه اخیر مشارکت زنان در آموزش عالی و به بیان دیگر تخصص زنان 14 برابر شد اما حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی تغییر محسوسی نداشته است.

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی خطاب به همکارانش در مجلس، هشدار داد: نسبت به وعده‌هایی که درباره مشارکت زنان داده می‌شود، حساس باشند. از وزرای محترم نیز می‌خواهم به قانون برنامه ششم توسعه درباره مشارکت زنان متعهد باشند که بی‌توجهی به این امر شکاف جنسیتی در ایران را پررنگ‌تر می‌کند.

وی از دولت خواست نسبت به تعیین تکلیف وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات حساس باشد و هر چه سریعتر وزیر آن را به مجلس معرفی کند.