به مناسبت روز صنعت دفاعی و در اولین روز از هفته دولت با حضور مدیر عامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان آذربایجان شرقی، گیربکس دو سرعته دریایی در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع رونمایی شد.

به گزارش مرور نیوز ، به مناسبت روز صنعت دفاعی و در اولین روز از هفته دولت با حضور امیر رستگاری مدیر عامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان آذربایجان شرقی، گیربکس دو سرعته دریایی در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع رونمایی شد.

امیر رستگاری در مراسم رونمایی از این محصول فناورانه طی سخنانی اظهار داشت:سیستم رانش از اصلی ترین بخش های موجود در شناورها بوده و اهمیت زیادی در بهره وری آن دارد و می تواند در توسعه صنایع دریایی موثر باشد.

وی رسیدن به دانش فنی و فناوری توان تولید موتورهای دریایی ، خروج ارز، اشتغال زایی، کمک و توسعه صنایع جانبی را از اهداف این پروژه ذکر کرد و افزود:در این پروژه از روش طراحی مستقل جهت کسب انواع فناوری های گلوگاهی استفاده شده است و تمامی مراحل طراحی شامل ؛طراحی مفهومی ، اولیه و تفصیلی در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع انجام و برای ساخت تمامی قطعات آن از امکانات داخل کشور بهره برداری شده است.

امیر رستگاری با بیان اینکه گیربکس دو سرعته برای انواع شناورهای تندرو تا توان های 1500 اسب بخار کاربرد دارد اظهار کرد: دستیابی به دانش فنی طراحی و ساخت گیربکس های تک سرعته دریایی و نیز یونیت های دو سرعته دریایی از دیگر دستاوردهای این پروژه به شمار می رود.

مدیر عامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع ؛ مقابله با تحریم های ظالمانه، جلوگیری از خروج ارز از کشور ، پشتیبانی فنی موثر ، بالا بردن بنیه دفاعی کشور، قابل رقابت بودن در بازار و کاهش زمان از ایده به محصول را از مزایا و ویژگی های این پروژه ذکر کرد.

امیر رستگاری با اشاره به راهبرد سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در خودکفایی و بومی سازی نیازمندی های نیروهای مسلح و کمک به پیشرفت فناورانه و صنعتی کشور تصریح کرد:به فضل الهی طی سال های اخیر گام بلندی در این زمینه برداشته شده و این روند با شتاب ادامه خواهد یافت.

مدیر عامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در پایان با تشکر و قدردانی از دست اندرکاران این پروژه مهم دریایی، صنعت دفاعی به ویژه صنعت دریایی را به عنوان نماد و الگوی موفق تولید و اشتغال زایی توصیف کرد.