نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های برجسته دولتی‌ها باید داشتن سلامت اقتصادی و مبارزه با فساد باشد، گفت: مبارزه با فساد باید در اولویت کاری دولتی‌ها قرار بگیرد.

به گزارش مرور نیوز از تبریز، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در نشست شورای اداری استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: به دوستان عزیزی که در استان در هر مسؤولیتی مشغول انجام‌وظیفه هستند توصیه می‌کنم در راستای توسعه استان همدل باشند.

وی ادامه داد: در برخی استان‌ها در عین داشتن اختلاف‌نظر با هم در مسائل استان همه یکدل و یک‌صدا هستند با توجه به این مسائل باید در خصوص توسعه استان همه یک‌صدا و به فکر پیشرفت استان باشند و در هر قسمتی هستند به توسعه استان دقت کنیم.

آل‌هاشم با اشاره به گزارش‌های ارائه‌ شده از سوی استاندار آذربایجان شرقی، گفت: از اصحاب رسانه و مطبوعات باید قدردانی داشته باشیم که در انعکاس این تلاش‌ها نقش بسزایی داشتند و استدعا داریم در هفته دولت در خصوص در خبررسانی و اطلاع‌رسانی خدمات ارزشمندی که در بخش‌های گوناگون کشور انجام‌گرفته مضایقه نکنند.

وی در ادامه با بیان اینکه با توجه به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در خصوص شاخص‌های برجسته دولت اسلامی، دولتی‌ها چه آن‌هایی که در رأس هستند و چه آنهایی که در بخش‌های مختلف استان تلاش می‌کنند باید شاخص‌های مختلفی داشته باشند، بیان کرد: یکی از این برجستگی‌ها سلامت اعتقادی و اخلاقی بوده و بر این اساس کسانی که امروز در دولت تلاش می‌کنند باید افرادی سالم ازنظر اعتقادی و اخلاقی باشند.

امام‌جمعه تبریز خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برجستگی‌ها خدمت به خلق بوده که باید هدف نهایی خدمت مردم باشد، مردمی که در راه انقلاب از همه‌چیزشان گذشتند و امروز شاهد هستیم شهدایی همچون محسن حججی و جوانان پرشور و انقلابی که هنوز برای دفاع از اسلام آمادگی دارند تا همه‌چیزشان حتی جان خود را فدا کنند، خدمت به این مردم دارای ثواب و پاداش دارد.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر برجستگی‌های شاخص دولتی‌ها رعایت عدالت است، باید سعی کنند در همه‌جا عدالت را رعایت کنند، چراکه باعث می‌شود زیردستان و زیرمجموعه هر تشکیلاتی از آن مجموعه رضایت کامل داشته باشند.

آل‌هاشم با بیان اینکه یکی دیگر از شاخص‌های برجسته دولتی‌ها داشتن سلامت اقتصادی و مبارزه با فساد باید باشد، بیان کرد: باید تک‌تک کسانی که در بدنه دولت مشغول فعالیت هستند به این مهم توجه خاص داشته باشند، چراکه مردم در هرجایی فساد ببینند ناراحت‌اند ولو در حد کوچکی باشد مبارزه با فساد باید در اولویت کاری دولتیان قرار بگیرد.

وی یکی از دیگر بایدهای شاخص دولتی‌ها قانون‌گرایی و خدمت و خردگرایی را عنوان کرد و ادامه داد: کسی که در دولت و زیرمجموعه دولت کار می‌کند باید قانون‌گرا باشد و باید از خرد جمعی استفاده کرد، انسان هرچقدر مدیر و توانمند و با فکر باشد می‌تواند از خرد دیگران هم بهره‌مند شده از مشورت دیگران هم استفاده کند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی افزود: تکیه‌ بر ظرفیت درون‌زای داخل کشور از دیگر شاخص‌های دولتی‌ها باید باشد، نباید به خارج از کشور امید داشته باشند چه در بحث اقتصاد مقاومتی که با افزایش تولید ملی تلاش کنند وابستگی را دور کنند و از مصرف تولیدات خارجی جلوگیری کنند و چه درزمینه های دیگر که باید از هر نظر تکیه‌بر ظرفیت درون‌زای داخل کشور داشته باشند.

وی با بیان اینکه امروز در هر زمینه‌ای شاهد موفقیت‌های خوبی در کشور هستیم و باید قدردان این‌ها باشیم، ادامه داد: همچنین دلسوزی و خیرخواهی باید ویژگی برجسته دولتی‌ها باشد، مدیران باید نسبت به زیرمجموعه دلسوز و خیرخواه باشند و آن‌ها را از صحنه دور نکنند، در برخی جاها مشاهده می‌شده و معلوم است مدیر برای اینکه نفر بعدی رشد نکند میدان را برای مدیران رده دوم و سوم باز نمی‌کند.

آل‌هاشم خاطرشان کرد: باید سعی کنیم همیشه از مجموعه مدیریتی خودمان ده‌ها مدیر تربیت کنیم و این حسن است که یک مدیر وقتی می‌خواهد جابجا شود معاونان او عهده‌دار مسؤولیت شوند.

وی با بیان اینکه داشتن صداقت و شفافیت در گفتار برای یک مدیر دولتی یکی از ارزش‌های مهمی است که باید به این نکته توجه داشته باشند، اضافه کرد: از خدمات استاندار آذربایجان شرقی که در طی دولت یازدهم در استان عهده‌دار مدیریت استان بودند تشکر و قدردانی می‌کنیم که حساسیت خوبی به مجموعه استان و شهر داشته‌اند.

امام‌جمعه تبریز تأکید کرد: در هر اداره‌ای هستید مواظب جوانان انقلابی باشید و جوانان انقلابی را تقویت کنید چراکه این جوانان انقلابی و ارزشی هستند که در روز بحران و حساس به درد می‌خورند.