نوبخت گفت: در سه بیمارستان تهران، شیراز و تبریز یک میلیارد یورو سرمایه گذاری خارجی انجام شد.

به گزارش مرور نیوز محمدباقر نوبخت در نشست خبری با اشاره به آثار برجام گفت: توقع مردم از برجام استفاده از گشایش های بانکی است. البته آنچه تاکنون اتفاق افتاده ممکن است با انتظارات تفاوت داشته باشد.ددر همین راستا در سال جاری 5 میلیارد دلار سرمایه گذاری در عرصه میادین نفتی و عمدتا گاز در قالب قراردادهای توتال انجام شده است. 

وی افزود: اقدام دیگر، سرمایه گذاری 8 میلیارد دلاری کره ای ها بود. علاوه بر این سرمایه گذاری در حوزه درمانی و پروژه های آبرسانی بود. روز گذشته شورای اقتصاد این مصوبات را داشت که برای بیمارستان 723 تخت خوابی 203میلیون یورو، برای بیمارستان1374 تخت خوابی 406 میلیون یورو و برای بیمارستان 1000 هزار تختخوابی شهید رجایی تهران 415 میلیون یورو سرمایه گذاری توسط کره انجام شود.  یک میلیارد یورو فقط در بیمارستان های تبریز شیراز و تهران سرمایه گذاری خارجی صورت گرفت. 

سه طرح آبرسانی در خوزستان

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: در بهمن سال 95 رئیس جمهور برای چندمین بار به خوزستان سفر کردند. مشکلات این استان مشخص است و به سازمان برنامه و بودجه دستور دادند برای آب و فاضلاب و ریزگردها برنامه ای ارائه دهد. در مصوبه هیات دولت در فروردین قرار شد 9500 میلیارد تومان برای آب و فاضلاب و 1500 میلیارد تومان هم برای برق هزینه شود. قرار شد بخشی از آن را از صندوق توسعه ملی و بخشی را از سرمایه گذاری خارجی هزینه کنیم که 200میلیون و 140 هزار یورو سرمایه گذاری خارجی برای دشت ایذه و باغملک مصوب شد. همچنین سه طرح آبرسانی دیگر هم در شورای اقتصاد مطرح شد که پس از تصویب، رسانه ای خواهد شد. 

نوبخت در مورد بحث امنیت غذایی و خرید گندم تصریح کرد: تا 13 شهریور مجموعا 8 میلیون 834 هزار تن گندم به مبلغ 11 هزار 546 تومان خریداری شد که 8 هزار 580 تومان آن به کشاورزان پرداخت شده و مابقی هم در دست پرداخت است. 

وی درباره تسهیلات ارائه شده به واحدهای کوچک و متوسط تولیدی گفت: 720 واحد امسال تسهیلات دریافت کرده اند که مبلغ آن 785 میلیارد تومان است. 

وی درباره خارج کردن تاکسی های فرسوده گفت: از ابتدای سال 54 هزار 617 دستگاه از 90 هزار تاکسی هدف گذاری شده جایگزین خودروهای جدید شد. 

ادامه دارد