نایب رئیس مجلس گفت: تصمیم‌گیری علمی در کشور اتخاذ نمی‌شود و نقشه راه مشخص نیست.

به گزارش مرور نیوز ، همایش چالش‌ها و فرصت‌های دولت دوازدهم صبح امروز پنجشنبه (30 شهریور) به همت کانون نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این مراسم مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخن امام علی(ع) مبنی بر اینکه انسان باید از درست بودن عمل خود و انتهای مسیری که می‌رود اطمینان حاصل کنیم، گفت: تصمیم درست گرفتن خیلی کار دارد و متأسفانه مشکل ما در تصمیم‌گیری درست است، وگرنه عمل کردن کار به مراتب راحت‌تری نسبت به تصمیم‌گیری است.

نایب رئیس مجلس با اشاره به اهمیت تعیین نقشه راه خاطرنشان کرد: مشکل اساسی ما نداشتن داده‌ها و نقشه راه است و بارها دیده شده که یک مسئولی یک کاری را پیگیری می‌کرده و پس از تغییر آن مسئول تمام فعالیت‌های سابق از بین رفته، لذا در چنین وضعیتی حرکت رو به جلو به‌ وجود نمی‌آید.

پزشکیان تصریح کرد: متأسفانه در کشور ما تصمیم‌گیری علمی و همراه با عدد و رقم اتخاذ نمی‌شود و نقشه راه هم مشخص نیست، اگر نقشه راه مشخص داشته باشیم، راننده هم عوض شود راه عوض نمی‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ضروری‌ترین کار برای هر تصمیمی، وجود داده است و داده‌هاست که زمینه‌ساز یک تصمیم درست یا غلط می‌شود.