مراسم رژه نیروهای مسلح با حضور حجت الاسلام حسن روحانی آغاز شد.

به گزارش مرور نیوز، مراسم رژه نیروهای مسلح با حضور حجت الاسلام حسن روحانی, رئیس جمهور در محل مرقد مطهر امام خمینی شروع شد.

در این مراسم یگان های مختلف نظامی سپاه، ارتش، بسیج و همچنین نیروهای مردمی با عبور از مقابل جایگاه مقامات سیاسی و نظامی کشور به مناسبت آغاز هشت سال جنگ تحمیلی، یاد و خاطره شهدا و جان برکفان آن جنگ را گرامی میدارند.

رئیس جمهور گفت: ما نیروهای دریایی، زمینی، هوایی و موشک های خود را تقویت می کنیم و از کسی اجازه نخواهیم گرفت.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، حسن روحانی در سخنرانی مراسم افتتاحیه رژه نیروهای مسلح با اشاره به هشت سال جنگ تحمیلی گفت: مردم ایران 37 سال قبل در برابر تجاوز خشونت بار با اقتدا به فرهنگ عاشورا و امام حسین از تمامیت ارضی خود دفاع کردند.

وی افزود: فرهنگ عاشورا ما را در مقابل استبداد پیروز کرد. این جنگ تنها جنگی بود که تماما افتخار و پیروزی بود و حتی یک وجب از خاک ایران در اختیار متجاوزین قرار نگرفت.

 

ایران توان نظامی خود را تقویت خواهد گرفت و از کسی اجازه نخواهد گرفت

رئیس جمهور همچنین با بیان توان نظامی جمهوری اسلامی خاطر نشان کرد: قدرت نظامی ما همواره خود را برای دفاع و بازدارندگی آماده کرده است.

وی ادامه داد: در نشست سازمان ملل صدای آمریکا و رژیم صهیونیستی با صدای همه جهان فرق داشت همه ستایشگر صلح بودند و تنها دو نفر از ایجاد امنیت در خاورمیانه نگران نشان میدادند.

روحانی اشاره کرد: چه شما بخواهید و چه نخواهید ما از مردم مظلوم سوریه، یمن و فلسطین دفاع می کنیم. هیچ قدرتی قادر نیست ما را از راه ایستادگی بازدارد و مطمئنیم که پیروزی نهایی از آن ماست.

روحانی خاطر نشان کرد: ما نیروی هوایی، دریایی، زمینی و موشک های خود را تقویت می کنیم و از کسی بابت این کار اجازه نخواهیم گرفت.

 

عضویت در کانال تلگرامی مرور نیوز