عضو هیئت رئیسه مجلس دلایل راه‌اندازی سامانه قانونگذاری در پارلمان را تشریح کرد.

اسدالله عباسی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با مرور نیوز ،  اشاره به راه‌اندازی سامانه قانونگذاری در پارلمان از سوی مرکز فناوری مجلس، گفت: هفته آینده کارشناسان مرکز فناوری مجلس با حضور در برخی از کمیسیون‌های تخصصی پارلمان توضیحاتی را در همین زمینه به نمایندگان ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون بحث‌های مقدماتی درباره راه‌اندازی سامانه قانونگذاری در مجلس انجام شده، ادامه داد: درباره زمان راه‌اندازی و چگونگی مدیریت محتوا در این سامانه هنوز تصمیماتی اتخاذ نشده است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی این سامانه در مجلس نظم بخشیدن به امور قانونگذاری است، افزود: ابتدا باید در کمیسیون‌های تخصصی مجلس درباره کم و کیف راه‌اندازی این سامانه بحث وتبادل نظر شود تا در آینده‌ای نزدیک پس از تائیدات نهایی شاهد راه‌اندازی این سامانه باشیم.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس مجلس تصریح کرد: در هیئت رئیسه پارلمان نیز درباره کم و کیف و چگونگی راه‌اندازی این سامانه بحث و تبادل نظر نشده و منتظر هستیم نظرات کمیسیون‌های تخصصی مجلس در زمینه را دریافت کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه در فرآیند قانونگذاری نیاز به بازنگری و اصلاحاتی وجود دارد، گفت: علت کلید خوردن بحث سامانه قانونگذاری نیز به همین دلیل است.

 

عضویت در کانال تلگرامی مرور نیوز