موضوع موشک به ویژه موشک‌های زمین به هوا و موشک‌های تدافعی که نیروی هوافضای سپاه پاسداران تولید می‌کند در راستای اهداف بازدارندگی است و هیچ تهدیدی برای صلح تلقی نمی‌شود.

به گزارش مرورنیوز ، سردار سرتیپ حمید اصلانی، درباره فعالیت ایران در حوزه ساخت موشک و رونمایی از موشک بالستیک خرمشهر در رژه نیروهای مسلح اظهار کرد: موضوع موشک به ویژه موشک‌های زمین به هوا و موشک‌های تدافعی که نیروی هوافضای سپاه پاسداران تولید می‌کند در راستای اهداف بازدارندگی است و هیچ تهدیدی برای صلح تلقی نمی‌شود.

معاون اجرایی سپاه پاسداران ادامه داد: توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در ساخت موشک و سلاح‌های پیشرفته روز‌به روز بیشتر می‌شود و در رژه 31 شهریور امسال هم شاهد رونمایی از موشک بالستیک خرمشهر با برد 2 هزار کیلومتر و ویژگی‌های منحصربفرد آن بودیم.

وی گفت: نوع دیگر این موشک در مدل قبلی آن تولید شده بود و موشک خرمشهر این ویژگی را دارد که همزمان می‌تواند چند کلاهک را با ویژگی‌های متفاوت با خود حمل کند.

 

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس کل سپاه تا کرد: با توجه به قرار داشتن در هفته دفاع مقدس و یاوه‌گویی‌های اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل، رونمایی از موشک خرمشهر بازتاب بیشتری داشت. این موضوع در حالی است که تولید این نوع سلاح‌ها روال جاری و روش مرسوم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای توانمندی و ایجاد مولفه‌های بازدارنده است.

اصلانی با اشاره به صحبت‌های سردار سلیمانی در مراسم اربعین شهید حسین‌پور مبنی بر نزدیکی زمان نابودی داعش، اظهار کرد: تحولات منطقه که سردار سلیمانی در این مراسم بهترین توصیحات را درباره آن ارائه کردند، در اثر رشادت شهیدان مقاومت اعم از شیعه و سنی و بارور شدن این درخت، به سمت نابودی داعش در حال پیشروی است و بنده هم با استناد به سخنان فرمانده سپاه قدس می‌گویم که ان‌شاءالله تا دو ماه آتی چهره منطقه از حضور تکفیری‌ها پاک خواهد شد.