علوی گفت: نقش ممتاز جمهوری اسلامی در مبارزه با داعشی ها در منطقه بهت و حیرت دشمنان را به همراه داشت و حضور گسترده مردم در تشییع جنازه شهید حججی نیز بر حیرتشان افزوده است .

به گزارش مرور نیوز، سید محمود علوی روز پنجشنبه در مراسم سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران با وفایش در حسینیه شیخ سلمان معلمی شهرستان جویبار در استان مازندران ، افزود : نقش ممتاز جمهوری اسلامی در مبارزه با داعشی ها در منطقه بهت و حیرت دشمنان را به همراه داشت و حضور گسترده مردم در تشییع جنازه شهید حججی نیز بر حیرتشان افزوده است .
 
وزیر اطلاعات تاکید کرد : وقتی که ملت این طور از شهید خود استقبال می کنند ، هرگز در مقابل تهدیدات دشمنان زانو نمی زنند.
 
وی با بیان اینکه ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد ، تصریح کرد : امروز سلاح برنده دشمنان تهدید انسان ها به مرگ است و هر ملتی که از مرگ نهراسد در مقابل این تهدیدات زانو خم نخواهد کرد .
 
علوی شاهکار مهم اسلام را دمیدن روح شهادت طلبی در مردم برشمرد و گفت : از نگاه اسلام ، مرگ پایان زندگی و نابودی نخواهد بود ، بلکه مرحله جدید زندگی و جاودانگی انسان است و با این تصویر ارائه شده از مرگ ، دیگر مسلمانان هراسی از این واقعه نخواهند داشت .
 
وی مرگ همراه با عزت را ارزشمند تر از زندگی با ذلت توصیف کرد و افزود : کسی که با اراده خود ذلت را بپذیرد ، دیگر مسلمان واقعی نخواهد بود.
 

شهدا ثمره فرهنگ شهادتی امام راحل 

 

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه امام راحل فرهنگ شهادت را در کشور نهادینه کرد ، گفت : شهدا از ثمره های فرهنگ شهادتی بودند که امام راحل به جامعه ایرانی تزریق کرد و این فرهنگ برگرفته از عاشورا و امام حسین (ع) و یارانش بوده است.
 
وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی هیچگاه تسلیم زورگویی دشمنان نخواهد شد گفت ، تاکید کرد : دشمنان بشریت مبهوت نقش آفرینی جمهوری اسلامی در سوریه ، عراق ، یمن در جنگ با تکفیری ها و داعشی ها شده اند.
 
علوی با تاکید بر این که همراهی مردم با خانواده شهدا پس از گذشت 30 سال مایه تسلی خاطر خانواده شهداست ، اظهار داشت : اصل شهادت ، آبیاری درخت اسلام و انقلاب بوده و یاد شهدا نیز مایه شادابی درخت اسلام و انقلاب است.
 
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره تاکید بر زنده نگه داشتن یاد شهدا دارند ، افزود : قطعا یاد شهدا فرهنگ شهادت را در جامعه زنده نگه خواهد داشت و استحکام درخت تنومند انقلاب و آسیب ناپذیری آن را موجب خواهد شد.
 
وزیر اطلاعات گفت : اگر امروز با صلابت و قدرت جلوی زورگویی دشمنان می ایستیم ، برخاسته از روحیه شهادت طلبی مردم و بلاخص جوانان است .