رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه هیئت‌ها باسابقه‌ترین تشکل‌های مذهبی و مردمی هستند، گفت: باید رویکرد تقویت وحمایت این تشکیلات عظیم و صاحب قدمت را دنبال کرد و در جامعه بسط داد.

به گزارش مرور نیوز، محمد مهدی زاهدی، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام عزای حسینی، گفت: گروه های عظیمی از مردم وجوانان پرشور و عاشقان دین و اهل بیت شیعه که فوج فوج و به گونه ای منسجم و بسیار خودجوش در ایام عزاداری سیدالشهدا به حرکت در می آیند، درحقیقت مایه ابهت، سربلندی و افتخار جامعه شیعی و مسلمان ایران هستند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، افزود: آنچه همیشه شعف، افتخار و تحسین مردم و رهبری معظم انقلاب مدظله را برانگیخته، وجود جوانانی انقلابی و عاشق، همراه با حضور پرشور و خالصانه آنان در صحنه هایی از قبیل مراسمات دینی ومذهبی و به ویژه عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است .

زاهدی ادامه داد: امروز هر گامی که از سوی دستگاه ها و نهادها اعم از دولتی و یا خصوصی درجهت تقویت حرکت هایی با ریشه و پیشینه عزاداری های عاشورا و محرم برداشته می شود، نه تنها خدمت و ثواب، بلکه از وظایف اساسی آنان در حوزه اقدامات فرهنگی به شمار می رود .


این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: بنابراین ضروری است که نه از باب رفع تکلیف، که برحسب احساس وظیفه و از سر احترام و ارادت به خاندان عصمت و طهارت، رویکرد تقویت وحمایت این تشکیلات عظیم و صاحب قدمت را دنبال نموده ودر جامعه نیز بسط دهیم .

وی یادآور شد: از اینکه گاهی شنیده می شود در جایی سخنی مبنی بر کاهش و یا خدای ناکرده حذف بودجه های هیئت های مذهبی مطرح شده، تنها می توان ابراز تاسف و اندوه کرد زیرا کوتاهی نسبت به هیئت های مذهبی، یعنی تضعیف ریشه دارترین تشکیلات فرهنگی مردم نهاد کشور .

زاهدی ادامه داد: زیرا وقتی که عوام نیز درک کرده اند که حیات اسلام و مملکت اسلامی ما مدیون همین محرم و عاشوراها وعزاداری ها است؛ تنها باید تاسف خورد بر احوال آن مسئول و یا بنده نماینده که خدمت به مبلغان بی توقع ائمه واهل بیت سلام الله را مغایر و مخالف با وظیفه خود نسبت به جامعه و بیت المال و امثالهم می شماریم .

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم، تصریح کرد: مگر اینکه خود را مورد سوال قرار نداده باشیم که آیا رزمندگان و مدافعان و شهدای جنگ تحمیلی و دفاع از حرم اهل بیت که موجب امنیت اقتدار و سربلندی جامعه ما شده اند، جز همان پرورش یافتگان محرم وعاشورا وهیئات وعزاداری ها بوده اند؟ آیا درس ایستادگی در برابر دسیسه گران و متجاوزان را از مکتبی غیر از مکتب حسین وعاشورا آموخته و مقاومت و دفاع از حریم و ناموس اسلام و مسلمانان را در جایی غیر از خیمه اباعبدالله فراگرفته اند؟

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایمان داریم که خون شیعه تا قیامت در رگ های این ملت جریان دارد، تصریح کرد: دلیری، اقتدار و تسلیم ناپذیری را در همه آنها که به راه و قیام ابا عبدالله ایمان دارند ابدی ساخته و هیچ امری مانع از حرکت جامعه حسینی ما نخواهد بود بنابراین هر کس که خواهان عزت، سربلندی، آمرزش و رستگاری باشد، خود به این نتیجه نیز رسیده که باید با کمترین بهانه و مضایقه ای، در خدمت راه حسین و آرمان ابدی حسین تلاش نماید . /

پایان پیام