دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام، با انتشار پیامی در پی درگذشت رئیس جمهور سابق عراق آورده است: جلال طالبانی، حقیقتاً فردی انقلابی و سیاستمداری برجسته بود که سالیان دراز از عمر پرفراز و نشیب خود را در مسیر وحدت ملی و آبادانی عراق کوشید.

به گزارش مرور نیوز، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام، با انتشار پیامی، درگذشت مرحوم جلال طالبانی، رئیس جمهور سابق عراق را به دولت و ملت عراق ، علی الخصوص مردم کردستان عراق تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: درگذشت دوست دیرین و ارجمندم، جناب آقای جلال طالبانی، رئیس جمهور سابق عراق را که از پیشکسوتان مبارزه در راه آزادی عراق بود، به دولت و ملت عراق ، علی الخصوص مردم کردستان عراق و بویژه به همراهان او در اتحادیه میهنی کردستان عراق تسلیت می‌گویم.

این پیام می‌افزاید: جلال طالبانی، حقیقتاً فردی انقلابی و سیاستمداری برجسته بود که سالیان دراز از عمر پرفراز ونشیب خود را در مسیر وحدت ملی و آبادانی عراق کوشید و تا پایان حیات دنیوی اش، از تلاش در این راه مضایقه ننمود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این پیام با بیان اینکه بی‌تردید، فقدان او برای علاقه مندان به پیشرفت و سربلندی ملت عراق، ضایعه‌ای بزرگ به شمار می‌آید، آورده است: از درگاه خداوند متعال برای روح او غفران و آمرزش و برای علاقه مندان، دوستان و همرزمان و خانواده اش، شکیبایی و آرامش طلب می کنم.