سفیر ایران در فرانسه گفت: امروز با توافق هسته‌ای وارد مرحله جدیدی از روابط با سایر کشورها شده‌ایم و آماده‌ایم همکاریهای مشترک را با کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله فرانسه توسعه دهیم.

به گزارش مرور نیوز، نشستی با شرکت اعضای انجمن فرانسوی توسعه شهری متشکل از 62 تن از نمایندگان شرکت‌ها و فعالان اقتصادی فرانسه و با حضور دلفی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه و آرنود فرانسوا، رئیس انجمن مذکور در تاریخ 11 مهر 96 در محل اقامتگاه سفیر ایران برگزار شد.

در این نشست ابتدا رئیس انجمن توسعه شهری فرانسه گفت: در زمینه توسعه شهری آماده‌ایم با ایران تبادل تجربیات داشته باشیم. با توجه به توسعه اقتصادی در ایران امیدواریم همانند سایر شرکت‌ها بتوانیم همکاری نوینی با ایران ایجاد کنیم.

در ادامه نشست فوق سفیرجمهوری اسلامی ایران طی سخنانی اظهار داشت: امروز با توافق هسته‌ای وارد مرحله جدیدی از روابط با سایر کشورها شده‌ایم و آماده‌ایم همکاری های مشترک را با کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله فرانسه توسعه دهیم.

وی ادامه داد: روابط ایران و فرانسه از قدمت طولانی برخوردار است و معتقدیم با رویکرد جدید رئیس جمهور فرانسه نسبت به تحولات دو جانبه و منطقه و همچنین سیاست دیالوگ آقای روحانی، رئیس جمهور اسلامی ایران، دو کشور می‌توانند ضمن درک بهتر یکدیگر، گام‌های بیشتری را در زمینه استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی و سیاسی فی مابین برای توسعه روابط بردارند.

 

اهمیت حل مشکلات بانکی ایران و فرانسه

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس افزود: حل مشکلات بانکی برای کمک به تبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور از اهمیت زیادی برخوردار است و رفع معضلات بانکی با توجه به حمایت کامل دولت ایران از سرمایه گذاری خارجی تاثیرات مثبتی در زمینه ارتقای سطح روابط دو کشور خواهد داشت.

در ادامه جلسه تعدادی از نمایندگان شرکت‌ها به تشریح فعالیت‌های اقتصادی خود در زمینه توسعه شهری پرداختند.