وزیر ارشاد گفت: هشت سال دفاع مقدس آنقدر ماجراهای تازه و ارزش هایانسانی دارد که می توان از این فرصت برای گفت وگو با جهان استفاده کرد.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست هم اندیشی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه عرصه دفاع مقدس که شامگاه چهارشنبه در باغ زیبا برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه این نشست با این نگاه است که هنرمندان در شاخه های به ظاهر متفاوت اما با دغدغه های مشترک، پیوندها و ارتباطات عمیقی پیدا کنند تا به این واسطه فضای هم افزایی برای خلق آثار جدید و نو ایجاد شود .

وی با اشاره به اینکه پیوند اهالی ادبیات و سینما همواره اتفاقات مثبت و جدیدی به وجود آورده است گفت: شاهدیم حوزه ادبیات با داستان های کوتاه و بلند پیوند خورده و توانسته ایم آثاری در خور شان نام دفاع مقدس تولید کنیم .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به تاثیرات هنر در حوزه های تاریخی، اجتماعی، اقوام ایرانی و مقابله با پیشگیری آسیب های اجتماعی اشاره کرد و افزود: پیوند گونه های مختلف هنری قطعا می تواند به استفاده مناسب برای حوزه هایی که اشاره شد کمک کند .

وی تاکید کرد: این نشست که نخستین همفکری اهالی فرهنگ و رسانه در حوزه های مختلف بود سخنان بسیاری در حوزه دفاع مقدس و دغدغه هنرمندان برای جوانان نسل سوم و چهارم کشورمان بر زبان جاری شد بنابر این باید یاد بگیریم برای خودمان فیلم نسازیم و شعر و موسیقی و تئاتر اجرا نکنیم .

صالحی با اشاره به اینکه اتصال هویتی در هنر کمک می کند ایران، اسلام و اهل بیت(ع) مقتدر باقی بماند، خاطرنشان کرد: این اتصال را بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم چراکه فرزندان ما در معرض خطرها و فرصت های بسیار زیادی قرار دارند .

 

زیرخاکی های بسیاری در حوزه دفاع مقدس وجود دارد 

وی با تاکید بر اینکه زیرخاکی های بسیاری در حوزه دفاع مقدس وجود دارد تاکید کرد: جنگی به وسعت هشت سال که در قرن بیستم و بعد از جنگ ویتنام بزرگترین جنگ بود اتفاق افتاده است بنابر این انقدر ظرفیت و زیرخاکی هایی دارد که می توان آثار بسیاری از آن برای تمامی هنرهای ما داشته باشد بنابراین باید به هنرمندانمان اجازه دهیم تا به این زیرخاکی ها چنگ بزنند و صداها و طعم های تازه را به ما بچشانند .

در این نشست چهار پنل با موضوع سینما، فرهنگ، رسانه و هنر برگزار شد.