رحمانی فضلی گفت:زمانی که دولت یازدهم بر سر کار آمد شاهد شرایط نابسامانی طبق آمارها و ارقام بودیم به طوری که تورم به 45 درصد و رشد اقتصادی به منفی 5.8 درصد رسیده بود

به گزارش مرورنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ عبدالرضا رحمانی فضلی امروز در آیین تکریم و معارفه استاندار سابق و جدید بوشهر طی سخنرانی اظهار داشت: زمانی که دولت یازدهم بر سر کار آمد شاهد شرایط نابسامانی طبق آمارها و ارقام بودیم به طوری که تورم به 45 درصد و رشد اقتصادی به منفی 5.8 درصد رسیده بود و از سوی دیگر فشار بین المللی، تحریمها، تهدیدات و انزوا و ایران هراسی محور فعالیت آمریکا، رژیم صهیونیستی و یارانشان در منطقه بود و در این زمینه به اجماع رسیده بودند.
وی تصریح کرد: با اراده رهبر معظم انقلاب نسبت به حل موضوعات در عرصه بین الملل و مصمم بودن دولت، مقاومت مردم و لطف خدا توانستیم در عرصه بین الملل به مسئله بزرگی مثل برجام برسیم.
وزیر کشورافزود: اکنون ادبیات رئیس جمهور به قول خودشان قدرتمندترین کشور دنیا سخیف و از موضع ضعف است.
رحمانی فضلی تاکید کرد: آنها می خواستند دنیا را علیه ما به اجماع برسانند اما موفق نشدند، از سوی دیگر قصد داشتند بین مردم و حکومت فاصله ایجاد کنند اما با انسجام، وحدت و یک پارچگی که بین دولت، حکومت و مردم بود این نقشه آنان هم بر ملا شد.
وی اظهار داداشت: آنان در سخنان و اقداماتشان می خواستند قدرت دفاعی ایران را تضعیف کنند در حالی که ما قدرت دفاعیمان را متناسب با تهدیدات و منافع و مصالح خودمان تعین می کنیم.
وزیر کشور ادامه داد: ما در گسترش قدرت دفاعیمان دو اصل رعایت قوانین بین الملل و شرع را مورد توجه قرار می دهیم که بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب از سلاح هسته ای استفاده نمی کنیم و قوانین بین المللی را نیز رعایت می کنیم.
رحمانی فضلی تاکید کرد: آنها تهدید کردند که با برجام فلان کار را می کنیم در حالی که دیدیم کشورهای اروپایی و قدرتمند دنیا سخنان آنها را رد کرده و بر حق ایران و استمرار برجام تاکید ورزیدند.
وی گفت: آنها در سخنانشان اقدام به تحریف تاریخی کردند که با هجمه وسیعی از واکنش ایرانیان و جوانان ایرانی در فضای مجازی رو به رو شدند و در سایت وزارت آمورخارجه آمریکا نیز از نام خلیج فارس استفاده کردند در واقع از موضع اولیه خود عقب نشینی کردند.

مراسم تکریم و معارفه استاندار کردستان با حضور وزیر کشور

اقتصاد مقاومتی سر لوحه کار مدیران


وزیر کشور با بیان اینکه دولت مصمم است توسعه استانها و کشور را با محوریت اقتصاد مقاومتی پیش ببرد اظهار داشت: مدیران باید مشی اعتدالی داشته باشند زیرا مشی اعدال را عقل، تجربه و علم تایید می کند و هیچ کسی افراطی گری را نمی پذیرد.
رحمانی فضلی افزود: نتیجه اعتدال، وحدت، انسجام، همکاری و کار بیشتر، ایجاد فضای آرام و در نهایت خدمت به مردم است.
وی درباره به کارگیری مدیران و کارگزاران در حوزه اجرایی تاکید کرد و گفت: مدیرانی که مشی عتدال دارند باید به برنامه هایی که مردم به آن رای دادند معتقد باشند.
وزیر کشور افزود: کسانی که می خواهند در دولت همکاری کنند باید به برنامه های دولت اعتقاد داشته باشند و در این زمینه گرایش ساسی برای ما ملاک نیست که آن شخص اصلاح طلب، اصولگرا و یا مستقل باشد بلکه باید دارای مشی اعتدال و معتقد به برنامه های دولت باشد.
رحمانی فضلی با بیان اینکه شرایط کنونی کشور نسبت به 4 سال قبل در زمینه بسترسازی و فراهم آوردن امکانات دارای موقعیت بهتری است گفت: با اقدامت انجام گرفته در دولت یازدهم به تورم تک رقمی و رشد اقتصادی دو رقمی رسیدیم و باید در 4 سال پیش رو به رشد بیشتر و توسعه افزون تر برسیم.
وی با اشاره به سنخرانی اخیر ترامپ خاطرنشان کرد: سخنرانی و موضع گیری ترامپ پیروزی برای ملت ایران بود زیرا 9 ماه تهدید کردند و سپس مطالبی را گفتند که بعد از آن همه دنیا به نفع ایران و بر حق کشورمان تاکید ورزیدند و این حمایت از ایران در عرصه بین الملل توفیق بزرگی برای ما بود.
وزیر کشور با اشاره به مسائل منطقه اظهار داشت: ایران در مسائل منطقه ای مورد توجه و اتکاء مردم مسلمان منطقه است و امیدشان به ماست هرچند برخی با وجود اینکه مستندات گواه بر این است که آنها به وجود آورنده گروه های تروریستی هستند اما این تهمت را به ایران میزنند که این مسئله در فعالیت ما موثر نیست
رحمانی فضلی افزود: جمهوری اسلای ایران حامی مستضعفان است و در چارچوب قوانین بین الملل و درخواست خود کشورها به آنان کمک می کند.
وی خطاب به مدیران استان بوشهر تاکید کرد: در دوران مسئولیت باید تلاش کنیم با انگیزه و کار شبانه روزی مسیر توسعه را بپاییم.