اعضای شورای اسلامی شهر تهران با رئیس مجلس دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش مرور نیوز، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران امروز (چهارشنبه) در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست این شورا برای دیدار با مقامات عالی نظام گفت: از دکتر لاریجانی که دیدار با اعضای شورای شهر تهران را اجابت کردند تا اعضای این شورا دغدغه‌های خود را بیان کنند، قدردانی می‌کنم.

بر اساس این گزارش، رئیس شورای اسلامی شهر تهران و روسای کمیسیون‌های تخصصی این شورا، گزارشی از برنامه‌ها و اولویت‌های و مسائل کاری خود به لاریجانی ارائه کردند.

رئیس شورای شهر تهران و روسای کمیسیون‌های تخصصی شورا در این دیدار با اشاره به ضرورت وجود درآمدهای پایدار برای شهرداری از رئیس مجلس درخواست کردند که برای انجام پروژه‌های شهری باید شرایطی فراهم شود که شهرداری بتواند درآمدهای پایدار کسب کند.

اعضای شورای شهر تهران همچنین در این دیدار از رئیس مجلس درخواست کردند که مجلس در زمینه مقابله با آلودگی‌های هوا و زیست محیط، رسیدگی‌ به آسیب‌های اجتماعی، نوسازی بافت فرسوده، مشکلات حمل و نقل شهری، هویت بخشی معماری شهری و رفع کمبود منابع برای تأمین اتوبوس و واگن برای حمل و نقل ریلی حمایت‌های لازم را داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از شنیدن سخنان اعضای شورای شهر اسلامی تهران گفت: مجلس از بعد تقنینی حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد تا عملکرد شورا ارتقاء یابد و در این رابطه مساعدت‌های لازم به عمل خواهد آمد.

لاریجانی در این دیدار افزود: باید به مشکلات ترافیکی و آلودگی‌های زیست محیطی شهر تهران رسیدگی جدی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توجه به موضوع هویت‌بخشی معماری شهری گفت: نوسازی بافت فرسوده باید مد نظر باشد و همچنین از تمامی ظرفیت‌ها استفاده شود که به آسیب‌های اجتماعی شهر تهران رسیدگی شود.

لاریجانی استفاده از اعتبارات خارجی برای حل مشکل حمل و نقل شهری و پسماند را از جمله راه‌های رفع مشکل شهر تهران دانستند.