سخنان روز چهارشنبه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در دیدار با صدها نفر از نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی در رسانه‌های عربی بازتاب گسترده ای داشت و اکثر رسانه های عربی حال حاضر آن را تجزیه و تحلیل کردند.

به گزارش مرور نیوز ، شبکه العربیه نوشت: رهبر ایران اعلام کرد که واشنگتن خشمگین است، زیرا ایران برنامه‌های آن در سوریه، لبنان و عراق را شکست داد.این شبکه همچنین نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای تهدید به پاره کردن برجام در صورت خروج آمریکا از آن کرد.

المواطن نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به ترامپ گفت که برو خودت را درمان کن.این پایگاه خبری در ادامه آورد: آیت‌الله خامنه‌ای اعلام کرد که ایران از توافق هسته‌ای خارج نمی‌شود و از حمایت دولت‌های اروپایی که طرف‌های دیگر توافق هسته‌ای هستند، استقبال می‌کند.

روسیا الیوم نوشت: رهبر ایران روز چهارشنبه در جمع نخبگان علمی ضمن توصیف کردن آمریکا به یک مرکز صهیونیستی جهانی گفت که این بار نیز مطمئن باشید که آمریکا سیلی خواهد خورد و به دست ملت ایران شکست می‌خورد.

روزنامه فرامنطقه‌ای ایلاف  نیز  نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای اعلام کرد که اگر توافق هسته‌ای را پاره کنند ما آن را ریز ریز می‌کنیم.

این روزنامه همچنین افزود: رهبر ایران از کشورهای اروپایی خواست تا در برنامه موشکی و سیاست ایران در منطقه دخالت نکنند.

الیوم السابع نیز نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای اعلام کرد که آمریکا مزدور صهیونیست‌ها است و گروهک تروریستی داعش ساخت آمریکا است.

این روزنامه در ادامه نوشت: رهبر ایران تاکید کرد که آمریکا از تهران خشمگین است. زیرا برنامه‌های آن در سوریه، عراق و لبنان را شکست داد.

رهبری

روزنامه عربی 21 نوشت: هجوم آیت‌الله خامنه‌ای به ترامپ و تهدید به تکه تکه کردن توافق هسته‌ای.

این روزنامه در ادامه نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای امروز اعلام کرد که نمی‌خواهد با پاسخ دادن به اباطیل ترامپ وقت را هدر دهد.

روزنامه الانباء کویت نوشت: رهبر ایران ضمن استقبال از حمایت کشورهای اروپا از توافق هسته‌ای گفت: لازم است اقداماتی علیه سیاست‌های خصمانه آمریکا اتخاذ شود.

اسکای نیوز نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای تهدید به پاره کردن توافق هسته‌ای کرد.

این شبکه همچنین نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای اعلام کرد که علیرغم مخالفت و فشار آمریکا و اروپا، ایران به برنامه موشکی خود ادامه خواهد داد.

اسپوتنیک نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای روز چهارشنبه اعلام کرد که ایران از توافق هسته‌ای خارج نخواهد شد و از حمایت‌های کشورهای اروپایی از این توافق استقبال می‌کنیم.

این خبرگزاری همچنین نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به سخنان اخیر ترامپ اعلام کرد که اگر آمریکا توافق هسته‌ای را پاره کند ما آن را ریز ریز خواهیم کرد.