نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران به لطف پاسداران جان بر کف خود از نعمت امنیت و آرامش برخوردار است.

به گزارش مرور نیوز،  صدیف بدری در نطق میان دستور امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی، گفت: آقای رییس‌جمهور مهمترین وعده شما در سفر اردیبهشت ماه ۹۶ به استان تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل بود، هر چند که این وعده را سال ۹۳ هم داده بودید اما امیدوارم با عمل به وعده‌های‌تان پاسخ مناسبی به اعتماد مردم اردبیل بدهید.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: با وجود افزایش سه برابری بودجه و منابع صندوق توسعه ملی پروژه راه‌آهن اردبیل وضعیت مناسبی ندارد و نیازمند توجه جدی رییس‌جمهور هستیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس در تذکری به وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد : از شما خواستار  تکمیل پروژه‌های نیمه کاره استان نظیر پروژه ۱۲ ساله راه‌اهن اردبیل هستم. استان و شهر اردبیل هیچ ارتباط آزادراهی و بزرگراهی با هیچ شهری ندارد و از این نظر در رتبه ۲۹ کشور هستیم. طول کل جاده‌های بزرگراهی استان اردبیل به ۱۰۰ کیلومتر هم نمی‌رسد.

بدری اضافه کرد: مجلس دهم در آغاز فعالیت با رای به فوریت و کمیسیون اقتصادی با رای به کلیات لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری و اقتصادی جدید گامی در جهت توسعه متوازن این مناطق برداشت اما با تعلل دولت در تهیه نقشه‌های توسعه این مناطق، لایحه مذکور در انتظار طرح در صحن است. با در نظر گرفتن بند ۱۱ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، امیدوارم شاهد رای موثر و دوراندیشانه نمایندگان به این لایحه باشیم.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در تذکری به سرپرست وزارت نیرو و وزیر آینده نیرو، گفت: شهرهای استان اردبیل از کم آبی رنج می‌برند. برای ایجاد صنایع در استان اردبیل مسئله تامین آب مشکل جدی است. هر گونه کاستن از حقابه‌های استان بدون در نظر گرفتن نیازها از حوزه رودخانه ارس و قزل اوزن قابل قبول نیست و خواستار بازنگری در طرح‌های گذشته هستیم علاوه بر آن خواستار تکمیل شبکه‌های فاضلاب شهرستان‌های اردبیل، نمیر و نیر هستیم.

بدری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی متذکر شد: بخش اعظم استان وابسته به کشاورزی است. از نظر میانگین آبیاری مکانیزه رتبه ۲۷ کشور را در اختیار داریم. گندم‌کاران هنوز پول گندم سال گذشته خود را به صورت کامل دریافت نکرده‌اند در حالی که وزارت جهادکشاورزی پول بذر فروخته شده به کشاورزان را نقدا از آنان دریافت می‌کند. آقای حجتی به بی‌عدالتی‌ها در حق مردم پایان دهید و حق و حقوق کشاورزان را پرداخت کنید.