رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون بودجه سال ۹۷ باید تکلیف هزینه‌های بیماری ام اس مشخص شود و مجلس شورای اسلامی برای رفع همه مشکلات بیماران ام اس با جدیت پیگیری می کند.

به گزارش مرور نیوز، علی نوبخت در آیین کلنگ زنی مجتمع حمایتی درمانی بیماران ام اس غرب مازندران در سالن همایش معاونت امور جنگل و آبخیزداری سازمان جنگل های چالوس با اشاره به اینکه افراد مبتلا به ام اس نباید دغدغه تهیه دارو و دیگر هزینه های سرسام آور درمانی را داشته باشند اظهار کرد: امروز رویکرد کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی این است که بیماران ام اس همانند بیماران دیالیزی ، هموفیلی و تالاسمی از پرداخت برخی هزینه ها از جمله تهیه داروهای خارجی ، آزمایشات ، ام آر آی و سونوگرافی معاف شوند.

وی با بیان اینکه امروز یکی از دستاوردهای دولت یازدهم اجرای طرح تحول نظام سلامت است اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت در فرآیند اجرا با مشکلاتی روبه‌رو است و امید است با پشتوانه مجلس شورای اسلامی از دولت این مشکلات برطرف شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه به علت گستردگی فعالیت در بخش های مختلف درمانی این طرح از سال های پیش از لحاظ هزینه کردها حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومان دچار کسری بودجه شد، خاطر نشان کرد: در نتیجه بروز این مشکل دولتمردان و مجلسی‌ها وراد بحث شدند وبا هماهنگی دولت لایحه ترمیم بودجه در سال گذشته داده شد تا به این ترتیب این کسری بودجه جبران شود.

نوبخت در پایان با تاکید بر اینکه در صورت محدودیت امکانات باید مدیریت به درستی صورت پذیرد، افزود: در حال حاض هر گونه حمایتی لازم باشد از بیماری ام اس صورت می گیرد اما در قانون بودجه سال ۹۷ باید تکلیف هزینه‌های مرتبط با این بیماری مشخص شود.

کلنگ ساخت مجتمع حمایتی درمانی ام اس غرب مازندران در زمین اهدایی یکی از خیران منطقه به مساحت حدود ۱۲۶۰ متر و زیربنای حدود ۲۵۰۰ متر در قالب پنج طبقه در فرج آباد شهرستان چالوس به زمین زده شد.