یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: مجلس نهم به این نیت که مدیریت واحد در حوزه کشاورزی اعمال و منافع کشاورزان تامین شود برنامه‌ریزی تولید و همچنین تصمیم‌گیری درباره واردات و صادرات را در قالب قانون «تمرکز وظایف بخش کشاورزی» به وزارت جهاد کشاورزی منتقل کرد، اما متاسفانه این قانون به طور کامل اجرا نشده است.

به گزارش مرور نیوز، علی ابراهیمی با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر واردات بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن برنج در پنج ماه اول سال اظهار کرد: بر اساس این قانون وزارت جهاد کشاورزی موظف است چنانچه محصولی زمینه تولیدش کم است، با برنامه ریزی به منظور حمایت از مصرف کننده در حد نیاز اجازه واردات دهد و بالعکس چنانچه محصولی به میزان کافی موجود است با استفاده از ابزارهایی که در دست دارد از واردات بی رویه آن جلوگیری کند. اما متاسفانه ما امروز شاهد هستیم در بعضی موارد چندین برابر نیاز کشور واردات داریم.

نماینده شازند در خصوص این مجوز تاکید کرد: مجلس باید از دستگاهی که این مجوز را صادر کرده است توضیح بخواهد که براساس قانون، وزارت جهاد کشاورزی باید در این زمینه پاسخگو باشد. اگر مجوز جهاد کشاورزی را دارند باید علت این میزان از واردات توضیح داده شود و اگر مجوز ندارند چرا خلاف قانون عمل شده است؟