آیت‌الله موسوی بجنوردی تاکید کرد که شهادت سیدمصطفی خمینی علت تامه‌ای برای پیروزی انقلاب اسلامی بود.

به گزارش مرور نیوز، آیت‌الله سیدمحمد موسوی بجنوردی صبح امروز در همایش بزرگداشت چهلمین سالگرد شهادت آیت‌الله سیدمصطفی خمینی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به ذکر خاطره روز شهادت مصطفی خمینی، اظهار کرد: بعد از اینکه احوال ایشان بد بود و به بیمارستان مراجعه کردیم پزشک تاکید کرد که مسمومیت بوده و کالبدشکافی انجام شود اما امام دستور داد این کار صورت نگیرد.

وی گفت: بعد از آن تشییع مفصلی انجام شد و همه مراجع آمدند و بازار بزرگ نجف نیز تعطیل شد. زمانی که می‌خواستند جنازه را حرکت بدهند امام گفتند که آیت‌الله خویی نماز بخوانند و نهایتا تشییع جنازه باشکوه و با عظمتی صورت گرفت.

این حقوقدان افزود: قبر ایشان حدود 10 متر با مرقد امیرالمومنین فاصله داشت که اجازه دفن هم از رییس‌جمهور وقت عراق گرفته شده بود. قبر دیگری هم کنار آن قرار داشت که همسر امام اصرار داشتند که می‌خواهم آنجا دفن شوم و جا دارد از ایشان و صبر عظیمی که داشتند یادی کنیم.

موسوی بجنوردی  تاکید کرد: حدود 10 روز درس‌های حوزه تعطیل بود و امام خود آمد و کلاس‌ها را آغاز کرد و گفت که شهادت حاج آقا مصطفی از الطاف خفیه الهی بود و حدود 45 دقیقه در این رابطه صحبت کردند، همه گریه می‌کردند اما امام مثل کوه مقاومت کرد.

وی با بیان اینکه امام عاشق حاج آقا مصطفی بود، تصریح کرد: دشمن فکر می‌کرد با شهادت حاج آقا مصطفی کار تمام شده است.

این حقوقدان در ادامه گفت: حاج آقا مصطفی قطعا شهید شد. در بدن ایشان لکه‌های سیاه وجود داشت و پزشک نیز اصرار بر شهادت ایشان داشت. در آن زمان حوزه نجف را تعطیل کردند اما امام خودش درس‌ها را شروع کردند. واقعا صبری که امام و خانم ایشان داشت قابل توجه بود. با تمام این شرایط چشم دشمن کور شد و با این اتفاق پیروزی انقلاب اسلامی صددرصد شد به طوری که شهادت حاج آقا مصطفی تحرکی در ایران ایجاد کرد که به پیروزی انقلاب انجامید.

موسوی بجنوردی ابراز کرد: شهادت حاج آقا مصطفی علت تامه‌ای برای پیروزی انقلاب اسلامی بود و در عین حال نقش حاج احمد آقا که به نحو احسن حوزه، امام و انقلابیون را اداره می‌کرد بسیار قابل توجه بود.