سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی تحقیق و تفحص از عملکرد بانک توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران با حضور ربیعی در نشست صبح امروز (دوشنبه) این کمیسیون خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، رحیم زارع  با اشاره به نشست صبح امروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  گفت: صبح امروز موضوع تحقیق و تفحص از عملکرد بانک توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران به استناد ماده ۲۱۴ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به درخواست آقای حسن کامران نماینده اصفهان با حضور ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستور کار کمیسیون قرار گرفت.

وی ادامه داد: نحوه عزل و نصب ها، چگونگی اجرای قوانین ایثارگران، نحوه پرداخت وام‌ها، بررسی نحوه اختصاص سود سپرده‌ها، میزان اجرای شرح وظیفه پست بانک، میزان اجرای برنامه پنجم و ششم توسعه، چگونگی کم کردن هزینه‌های جاری و عمرانی و نحوه اجرای قانون سال ۹۳ در مورد حقوق ها از جمله محورهای تقاضای تحقیق و تفحص از این دو بانک است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: نحوه برخورد با ارباب رجوع و تکریم آنها، چرایی تبعیض در پرداخت وام‌ها و میزان دادن وام به کارگران و تعاونی‌ها نیز از دیگر سوالات نماینده اصفهان در تحقیق و تفحص از عملکرد بانک توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران است.

زارع با اشاره به اظهارات وزیر تعاون و مدیران عامل بانک‌ها در نشست امروز کمیسیون درباره سوالات تحقیق و تفحص،  بیان کرد: مقرر شد در ظرف مدت ۱۰ روزه مدیران عامل بانک‌های توسعه تعاون و رفاه کارگران موضوعات و محورهای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران را مجددا بررسی کند و کامران نظر نهایی خود را پس از موعد مقرر به کمیسیون اقتصادی ارائه کند.

نماینده مردم آباده در مجلس افزود: در صورت پذیرش نظر کمیسیون مبنی بر پیگیری موضوعات مورد سوال از طریقی غیر از تحقیق و تفحص و پذیرش کامران گروهی متشکل از متقاضی، اعضای کمیسیون و هیئتی در فرصتی ۳ تا ۵ ماهه موضوعات را پیگیری و نتیجه آن را گزارش و در صورت تایید تخلفات موضوع از طریق تحقیق و تفحص و یا ماده ۲۳۶ پیگیری خواهند کرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در نهایت در صورت قانع نشدن نماینده متقاضی موضوع از طریق هیئت تحقیق و تفحص پیگیری می شود.