سخنگوی ستاد اربعین ایلام اظهار کرد : هزینه پارکینگ مرز مهران تا هر زمانی که زائران خودروهای خود را در آن مستقر کنند، 30 هزار تومان است.

 به گزارش مرور نیوز، علیرضا شیروی سخنگوی ستاد اربعین استان ایلام اظهار کرد: طبق آخرین آمار، تاکنون 40 هزار زائر از مرز مهران از کشور خارج و 6هزار و 600 نفر هم وارد کشور شدند.

شیروی افزود: اکنون هم تردد زائران از مرز مهران و گیت‌های کنترل به صورت طبیعی و روان درحال انجام است.

وی با اشاره به لزوم تهیه روادید برای شرکت در مراسم اربعین توسط زائران افزود: متاسفانه علی رغم اطلاع رسانی‌های گسترده‌ای که برای تهیه روادید و مدارک معتبر انجام شد، همچنان برخی از هموطنان بدون توجه به این موارد به مرز مهران مراجعه کردند. در چند روز گذشته حدود 200 نفر از زائرانی که ویزا تهیه نکردند از پایانه مرزی به مهران و ایلام منتقل شدند و از ورود آنها به گیت‌های خروجی جلوگیری شد.

سخنگوی ستاد اربعین ایلام در ادامه درباره احتمال تعطیلی مدارس مهران در ایام منتهی به اربعین اظهار کرد: تا این لحظه بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش استان، مدارس مهران برقرار است و دانش آموزان مدارسی که در حوزه ترافیکی اربعین و خیابان‌های منتهی به مسیر اصلی مهران قرار دارند، در صورت لزوم به مدارس دیگری منتقل می‌شوند.

وی گفت: در صورتی که بار ترافیک افزایش یابد و امکان تردد وجود نداشته باشد، درباره تعطیلی مدارس مهران با تصمیم استاندار و شورای عالی آموزش و پرورش استان برای روزهای پایانی تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

شیروی درباره قیمت پارکینگ مهران اضافه کرد: با توجه به اقدامات زیربنایی انجام شده در پارکینگ مهران از قبیل آسفالت، سرویس بهداشتی، نور، نگهبانی و امنیت ورودی پارکینگ‌ و... هزینه پارکینگ مرز مهران تا هر زمانی که زائران خودروهای خود را در آن مستقر کنند، 30 هزار تومان است.

سخنگوی ستاد اربعین ایلام با بیان اینکه تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های نظارتی در حال بررسی و نظارت هستند، اظهار کرد: همچنین پارکینگ‌های شخصی بسیاری برای فعالیت در مرز مهران مجوز دریافت کردند و آنها هم هزینه‌ای مشخص از زائران دریافت می‌کنند.