شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان روز چهارشنبه در نشست جهانی علمای مقاومت بیان کرد: حمایت ایران از ما مایه افتخار است و آن را مایه خجالت نمی دانیم.

به گزارش مرور نیوز، معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به افزایش فشارها علیه حزب الله گفت: نه تحریم ها و نه تهدیدهای اسرائیل نمی تواند ما را به زانو درآورد و از ادامه مسیر مقاومت منصرف سازد. 


وی افزود: مقاومت زندگی ماست و ما حاضر به نثار جان خود برای آن هستیم، خودتان را با داد و فریاد خسته نکنید و دنبال جلب رضایت این و آن نباشید، ما مردمی هستیم که سرزمین و کرامت خود را در ازای هیچ چیز نمی فروشیم.  این سخنان در شرایطی است که هفته پیش کنگره آمریکا تحریم های مالی تازه ای را علیه حزب الله تصویب کرد.شیخ نعیم قاسم تاکید کرد که مقاومت موفق شد گروه های تکفیری را شکست دهد و نقشه های اسرائیل را در سوریه و عراق ناکام بگذارد. 


وی تصریح کرد: اسرائیل می داند که در صورت شروع جنگ، جبهه های داخلی و تاسیسات آن در تیررس موشک های مقاومت قرار خواهد گرفت. اسرائیل اختیار شروع جنگ را دارد اما نتایج جنگ و نیز پایان آن در دست اسرائیل نیست. 
معاون دبیرکل حزب الله با تاکید بر اینکه «محور ضد مقاومت» شکست خورده است، از کسانی که «تحت مدیریت آمریکا و اسرائیل هستند» خواست که «به ما درس وطن دوستی و استقلال ندهند.» وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اشغالگری رژیم صهیونیستی، مقاومت را تنها راه رویارویی با این رژیم دانست و گفت: آزادسازی فلسطین آزادسازی همه منطقه و خواست همه ملت های منطقه است. 


شیخ نعیم قاسم هشدار داد که تحکیم اشغالگری به منزله تحکیم طرح هایی است که تقسیم منطقه را دنبال می کنند. 
معاون دبیرکل حزب الله گفت که این حزب از همه کسانی که در زبان و عمل از مقاومت حمایت می کنند بدون در نطر گرفتن گذشته اعتقادی و تاکتیک های سیاسی شان حمایت می کند.


دومین نشست اتحادیه جهانی علمای مقاومت با قرائت پیام آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح چهارشنبه در بیروت آغاز به کار کرد.
در این نشست دو روزه صدها تن از علمای شیعه و سنی از سراسر جهان حضور دارند.