رییس کمیته هسته ای مجلس شورای اسلامی، هفتمین گزارش وزارت امور خارجه از روند اجرای برجام درموارد نقض عهد آمریکا را واقع بینانه تر و تفصیلی تر از گزارش های قبلی دانست.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری روز شنبه درباره هفتمین گزارش وزارت امور خارجه از روند اجرای برجام اظهارکرد: این گزارش تفاوتی با گزارش های قبلی داشت، در این گزارش حدود 18 مورد نقض عهد و پیمان شکنی آمریکا و موارد خروج از برجام ذکر شده است در حالی که در گزارش های قبلی بسیار کلی به آن اشاره شد.

وی تاکید کرد: در گزارش هفتم همچنین موانع و مشکلات بر سر راه اجرای برجام ذکر شده است که متفاوت از گذشته بود.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: گزارش هفتم وزارت امور خارجه در موارد نقض عهد آمریکا در برجام نسبت به 6گزارش قبلی واقع بینانه تر و تفصیلی تر و البته بخشی از گزارش با گزارش های قبلی مشترک بود که این دفعه تکمیلی تر شده بود.

 

بازدید از یو سی اف اصفهان و ساغند یزد در دستور کار کمیسیون امنیت ملی مجلس

ذوالنور خاطرنشان کرد کمیته هسته ای مجلس گزارش هفتم وزارت امور خارجه را کاملا بررسی کرد و تقریبا جمع بندی از آن برای آماده کردن گزارش چهارم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تهیه شده است اما ما باید دو گزارش دستگاه دیپلماسی را تجمع کنیم و گزارش 6 ماهه ارائه دهیم از این رو فعلا این جمع بندی تقدیم صحن علنی نمی شود و منتظر گزارش بعدی وزارت امور خارجه می مانیم.

وی تاکید کرد: البته بخش هایی از این جمع بندی را در گزارش سه ماهه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه کردیم و در ابتدای این گزارش تاکید شده که در گزارش 6 ماهه چهارم این کمیسیون به شکل تفصیلی به آن می پردازیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین دربرنامه های آینده این کمیسیون گفت: برای گزارش قبلی ما از کرج بازدید کردیم و برای گزارش چهارم نیز از یو سی اف اصفهان و ساغند یزد بازدید می کنیم.

 وزارت امور خارجه هفتمین گزارش سه ماهه خود در زمینه اجرای برجام را دوشنبه هفته جاری به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تقدیم کرد.

هفتمین گزارش سه ماهه وزارت خارجه در خصوص اجرای برجام در سه بخش شامل موانع و چالش‌ها در اجرای برجام، آخرین تحولات در حوزه رفع تحریم‌ها و آخرین تحولات در حوزه فعالیت‌های هسته‌ای است.

سومین گزارش 6 ماهه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز چهارشنبه 10 آبان ماه در مجلس شورای اسلامی قرائت شد.