رئیس‌جمهور دولت مستعفی یمن ضمن محکوم کردن حمله موشکی یمن به عربستان مدعی دست داشتن ایران در این حمله شد.

به گزارش مرور نیوز، عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور دولت مستعفی یمن در پیامی به ملک سلمان، پادشاه عربستان مدعی شد: دولت و ملت یمن حمله جنایتکارانه شبه نظامیان حوثی و علی عبدالله صالح را که ایران در پشت آن قرار دارد محکوم می‌کند.

وی در این پیام مدعی شد: مواضع عربستان تا ابد مورد تقدیر و احترام تمام فرزندان یمنی خواهد بود؛ زیرا عربستان با نیروهای سرکش حوثی و صالح که برنامه‌ها و طرح‌های خصمانه ایران در منطقه را اجرایی می کنند، مقابله کرد.

منصور هادی مدعی شد: نسل‌های آینده یمن نیز حمایت عربستان از یمن از طریق جنگ عاصفه الحزم، رهبری ائتلاف عربی و مقابله با طرح‌های ویرانگر ایران در یمن و منطقه را فراموش نخواهند کرد.



منابع نظامی یمنی دیروز (شنبه) اعلام کردند که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موشک بالستیکی را به فرودگاه بین‌المللی ملک خالد در ریاض شلیک کردند و در پی اصابت این موشک فعالیت فرودگاه ملک خالد مختل شد.

این اتهامات در شرایطی مطرح می‌شود که، جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای بحران یمن تاکید بر این داشت که راه حل این بحران همانند دیگر بحران‌های مشابه در منطقه راه حل نظامی نیست و باید این بحران را از طریق سیاسی و انجام گفت‌وگوهای مستقیم بین طرف‌های درگیر و مراجعه به نظرات و دیدگاه های مردم یمن حل کرد.