سخنگوی دولت اظهار کرد: دولت قدردان و سپاسگزار نیروهای مسلح به ویژه برادر فهیم و عزیزمان سردار سلیمانی است.

به گزارش مرور نیوز،، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز سه‌شنبه (30 آبان) برگزار شد، گفت: باید از نیرو‌های وفادار و مقاوم مسلح سوریه، عراق و نیرو‌های فهیم مدافع حرم و مستشارانی که در مقابله با تروریست‌های داعش در عراق به نیرو‌های این کشور کمک کردند، تشکر و قدردانی کنیم.

وی افزود: دولت قدردان و سپاسگزار نیرو‌های مسلح به ویژه برادر فهیم و عزیزمان سردار سلیمانی است، وی در جایگاه یک لشکر و نظام ایفای نقش و تعهد کرد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: باید مراقب تحرکات و تفکرات تروریست‌ها باشیم تا آن‌ها در قالب دیگری فعالیت تروریستی نکنند.

نوبخت تصریح کرد: در شرایطی که تلاش می‌شد حرکت تروریستی داعش علیه دولت قانونی سوریه به عنوان اعتراض مدنی مردم علیه آن کشور تعریف شود، با بصیرت و هوشمندی رهبر معظم انقلاب و مسئولان عالی نظام تشخیص داده شد که این مبارزه عده‌ای مردم برای استیفای حقوق شهروندی نیست، بلکه لشکر کشی عده‌ای تروریست با تفکرات سلفی و تکفیری علیه دولتی قانونی است.

وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان در مورد بیانیه نفتی ضد ایرانی رئیس جمهور آمریکا، اظهار کرد: آمریکایی‌ها دم به دم از این اقدامات خلاف دارند، اگر کمیته ویژه تشخیص دهد که نقضی صورت گرفته، اقدام متقابل انجام می‌دهیم.

نوبخت ادامه داد: در چگونگی اجرای برجام پیش بینی شده است که هر نوع تخلفی که از سوی طرفین قرارداد انجام شود، مکانیزم رسیدگی به آن در خارج و داخل کشور دیده شده است.