رئیس جمهور اظهار کرد: بنا نبود تروریسم ظریف چند سال مضمحل شود آنها می خواستند مسیر تروریسم از عراق و سوریه به کل آسیای مرکزی و جهان اسلام توسعه بدهند و با تروریسم تمدن اسلام را از بین ببرند و چهره اسلام را واژگون سازند.

به گزارش مرور نیوز، سخنرانی حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران که در اولین سفر استانی در دولت دوازدهم به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است، دقایقی پیش در جمع مردم زابل آغاز شد.

روحانی در جمع مردم زابل گفت: مردم سیستان و بلوچستان در طول تاریخ ایران و در تاریخ انقلاب اسلامی همواره بار مسئولیت سنگین حراست از ایران عزیز و از مرزهای شرقی کشور را برعهده داشتند.

وی افزود: حتی اسطوره های تاریخی ما به نام این منطقه و این سرزمین در تاریخ جای گرفته است. سرزمینی که حامل پیام ایران و اسلام به شبه قاره هند بود . دریاچه هامون که به عنوان مرز آن زمان ایران بزرگ و شبه قاره هند یاد می شود،  مردم همین دیار بودند که قند پارسی را به بنگاله بردند و فرهنگ عظیم اسلام را به شرق جهان بردند.

رئیس جمهور با اشاره به ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام، گفت: امروز افتخار ما آن است که وحدت و اتحادمان را حفظ کردیم. سیستان و بلوچستان با همه تنوع قومیتی، وحدت خود را حفظ کرده است. شما در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و حتی در زلزله غرب کشور هم حضور یافتید و به مردم کرمانشاه کمک کردید. مردمی که همه جا دلشان مالامان از عشق اسلام و ایران است. و این حوادث به ما نشان می دهد که ایران متحد چگونه می تواند از گذرگاه تاریخی عبور کند.

روحانی تصریح کرد: بنا نبود تروریسم ظریف چند سال مضمحل شود آنها می خواستند مسیر تروریسم از عراق و سوریه به کل آسیای مرکزی و جهان اسلام توسعه بدهند و با تروریسم تمدن اسلام را از بین ببرند و چهره اسلام را واژگون سازند.

وی تاکید کرد: پایگاه های اصلی داعش در منطقه از بین رفته است و امیدواریم روزی خشونت از منطقه رخت بربندد. راه نجات ما وحدت و برادری است. ما یک دین و یک پیامبر و یک اخلاق داریم و آن اخلاق محمدی است.