رئیس جمهور پس از بهره‌برداری از فاز اول طرح توسعه بندر بین المللی شهید بهشتی چابهار تصریح کرد: کریدور شمال جنوب برای منطقه و جهان بسیار حائز اهمیت است و امروز خوشحالیم که اولین فاز آن به بهره‌برداری رسید.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، بهره‌برداری از اولین فاز بندر مهم تجاری و بین‌المللی چابهار را  یک روز مبارک و تاریخی دانست و اظهارداشت: این بندر موقعیت و جایگاه ویژه‌ای دارد که می‌تواند کریدور شمال  جنوب را در یک مسیر  کوتاهی قرار داده و آن را به اقیانوس متصل کند.

روحانی با اشاره به اینکه کریدورهای دیگر بین‌المللی جنوب  شمال، به خلیج فارس منتهی می‌شود و این کریدور به لحاظ اینکه به اقیانوس متصل می‌شود، حائز اهمیت است، افزود: این کریدور و بهره‌برداری از این بندر اهمیت ویژه اقتصادی دارد، چرا که باعث می‌شود کالاها در زمان کوتاه‌تر و با قیمتی مناسب‌تر در اختیار کشورهای همسایه قرار گیرد.

رئیس جمهور اظهارداشت: کشورهای همسایه در شرق کشورمان مانند افغانستان و همسایگان شمالی ما در آسیای میانه به واسطه این کریدور به جنوب ایران و آب‌های آزاد و اقیانوس متصل می‌شوند و این از لحاظ سیاسی برای ما اهمیت داشته و روابط ما را با کشورهای شرقی، شمالی و حتی اروپایی در آینده توسعه خواهد داد.

روحانی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از این بندر در مجموع برای استان سیستان و بلوچستان نیز حائز اهمیت است، گفت: اتصال راه‌آهن سراسری به چابهار نیز می‌تواند موقعیت ممتازتری را برای این منطقه ایجاد کند.

رئیس جمهور ادامه داد: در طراحی این بندر، پنج پست اسکله به بهره‌برداری می‌رسد و بیش از 200 هکتار زمین استحصال شده که می‌تواند برای مردم این استان اشتغال‌زایی ایجاد کند و هم می‌تواند ارتباط ایران با دیگر کشورها را نزدیک‌تر کند.