معاون اول رئیس جمهور گفت: اگر به دنبال ایجاد اشتغال و مقاوم سازی اقتصاد در برابر تکانه‌های خارجی هستیم، ضرورت دارد نسبت به شناسایی موانع برای مقاومت اقتصاد اقدام کنیم.

به گزارش مرور نیوز، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در حاشیه افتتاح کارخانه آهن اسفنجی شادگان اظهار کرد: تکنولوژی تولید آهن اسفنجی تا مدت ها در انحصار آمریکایی ها بود و امروز طراحی و مهندسی تولید آهن اسفنجی شادگان به صورت کامل توسط متخصصان ایرانی صورت گرفته و باید به همه مهندسان کشور خداقوت گفت که توانستند با وجود تحریم ها به این مهم دست یابند.

جهانگیری در ادامه افزود: از اینکه بعضی ها عادت دارند توانمندی های کشور را همیشه ضعیف جلوه دهند نباید نا امید شد، کشور پتانسیل های زیادی دارد و حرکت های بزرگی آغاز شده که البته در برخی مواقع، کمبود و نارسایی وجود دارد و ما هم به دنبال رفع این کمبودها هستیم.

 معاون اول رئیس جمهور، در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: هر ایرانی در هر نقطه کشور، خوزستان را خانه خود می داند و خون بسیاری از عزیزان در این خطه بر زمین ریخته شده است.

 وی، با اشاره به اهمیت خوزستان در حوزه های صنعت، انرژی، آب و کشاورزی اذعان کرد: امیدواریم با پرداخت منابعی که به این استان اختصاص یافته در آینده شاهد برطرف شدن محدودیت های و مشکلات استان خوزستان باشیم.

جهانگیری با بیان اینکه دولت معتقد به اجرای سیاست های ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی است، گفت: روند پیشرفت اجرای طرح های اولویت دار اقتصاد مقاومتی مثبت بوده است، اما باید نگاه کلان تر و جامع تر به مسایل اقتصادی داشته باشیم.

معاون اول رئیس جمهوری با انتقاد از کم کاری که در باب گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی صورت گرفته، افزود: گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی بسیار با اهمیت است و همه نخبگان کشور، دانشگاه ها، دستگاه های مختلف بخصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما که مسوولیت اصلی گفتمان سازی را داشته اند، باید فعالانه تر برخورد کنند .

جهانگیری در ادامه به گزارش عملکرد پروژه های اقتصاد مقامتی در زمینه توسعه شبکه ریلی کشور اشاره کرد و یادآورشد: توسعه راه آهن جزو اولویت های دولت است و باید برای توسعه راه آهن کشور و مسیرهای اولویت دار حمل و نقل ریلی کشور تعیین شود.