دبیر شورای نگهبان با اشاره به اصل ۱۵۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛ اجتهاد، عدالت، آگاهی به امور قضایی و مدیر و مدبر بودن را از ویژگی‌های رئیس قوه قضائیه برمی‌شمارد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان، در جمع کارکنان این شورا با اشاره به فعالیت‌هایی که در هفته وحدت صورت گرفته است، این اقدامات را مفید برشمرد و اظهار امیدواری کرد روزی فرا برسد که کمترین تفرقه‌ای در میان مسلمانان جهان وجود نداشته باشد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که قوه قضائیه نهاد مرجع رسیدگی به تظلمات مردم است، اضافه کرد هر حرکتی که باعث شود جایگاه دستگاه قضایی کشور و مسئولان آن تضعیف شود، در حقیقت به اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی خدشه وارد کرده است و باید از چنین اقداماتی خودداری شود.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به اصل ۱۵۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که اجتهاد، عدالت، آگاهی به امور قضایی و مدیر و مدبر بودن را از ویژگی‌های رئیس قوه قضائیه برمی‌شمارد، اضافه کرد وقتی فردی با چنین ویژگی‌های مهمی توسط مقام معظم رهبری انتخاب شده است، آیا مصلحت است که کسی او را با صراحت زیر سؤال ببرد و هتک حرمت کند.

آیت‌الله جنتی افزود: البته من قصد ورود به این قضیه را ندارم و به عنوان نهی منکر این مطالب را بیان می‌کنم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری همچنین به موضوع موافقت آمریکا با انتخاب قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس اشاره کرد و افزود: این حرکت رئیس جمهور آمریکا حرکتی غیر عاقلانه و بی‌احترامی به افکار عمومی مسلمانان جهان است و نه تنها اعتراض مسلمانان، بلکه اعتراض سایر مردم دنیا را نیز به دنبال داشته است.

وی انتخاب بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس را عامل تحریک افکار عمومی دنیا علیه این رژیم جنایتکار دانست و افزود: این حرکت عامل نابودی این رژیم جنایت‌کار خواهد شد و مجازاتی را که خداوند در سوره اسرا وعده داده است در پی‌خواهد داشت.