سخنگوی کمیسیون آموزش اظهارکرد: ورود به دستگاه‌های مختلف دولتی باید ضابطه‌مند باشد و نباید آشنایان خود را بدون ضابطه بپذیریم.

 به گزارش مرور نیوز، میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به وضعیت پذیرش نیرو در سازمان‌ها و اداره‌های دولتی از طریق برگزاری آزمون‌های استخدامی گفت: معمولا امتیاز جذب نیرو در این آزمون‌ها با کسانی است که به نوعی در آن اداره و یا  سازمان مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه تکلیف قرارداد این افراد باید پیش از برگزاری آزمون‌های استخدامی مشخص شود، اظهار کرد: درست نیست که کارفرمایان تکلیف قرارداد کارکنان خود را مشخص نکنند و منتظر آزمون‌های استخدامی بمانند و در آنجا امتیاز ویژه‌ای را به کارکنان خود دهند.

 میرزاده با تاکید بر اینکه پیش از برگزاری آزمون‌های استخدامی باید به صورت مشخص اعلام شود که قرار است چند نفر مورد پذیرش آن سازمان قرار گیرند، ادامه داد: وقتی امتیاز‌ این آزمون‌ها صرفا  به افرادی خاص داده شود، عملا نقش و تاثیر آن آزمون کم می‌شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش با بیان اینکه این آزمون باید برای همه متقاضیان به صورت یکسان و عمومی باشد، افزود: متاسفانه این مسئله مهم در دستگاه‌های دولتی لحاظ نمی‌شود و در مرحله مصاحبه‌ هم نمود بیشتری پیدا می‌کند و اگر در مصاحبه برای استخدام به افراد خاصی امتیاز داده شود، خیانت است.

وی تاکید کرد: پیشنهاد ما این است که اگر قرار نیست از افرادی که به صورت عادی در آزمون‌های استخدامی شرکت می‌کنند، کسی پذیرفته شود، بهتر است این آزمون‌ها برگزار  نشود.

او با بیان اینکه ورود به دستگاه‌های مختلف دولتی باید ضابطه‌مند باشد و نباید آشنایان خود را بدون ضابطه بپذیریم، گفت: اگر می‌خواهیم به هر طریق نیرویی را جذب اداره‌ها و سازمان‌های دولتی کنیم، باید شرایط و شاخص‌ها برای همه یکسان باشد چرا که مردم دیگر طاقت این همه تقسیم‌بندی به بهانه‌های مختلف را ندارند.