عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: دولت درصدد است که قیمت بنزین را ۶۰ درصد افزایش دهد.

 به گزارش مرور نیوز، به نقل از خانه ملت حبیب الله کشت زر عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر افزایش قیمت بنزین، اظهار کرد: دولت درصدد است که قیمت بنزین را 60 درصد افزایش دهد که قطعا مجلس با این افزایش 60 درصدی مخالف است و اگر موافقت کند حداکثر با افزایش 20 درصدی موافقت می کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مردم از لحاظ اقتصادی در فشار هستند، افزود: درصد افزایش قیمت بنزین باید معقول و متناسب با درآمد مردم باشد، در حالیکه در بودجه سال 97 همه اقلام اساسی گران می شود.

وی ادامه داد: زمانیکه دولت یارانه ها را هدفمند کرد مقرر شد که درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل های انرژی برای توسعه زیرساخت ها و کمک به محرومان مصرف شود، اما متاسفانه این اتفاق رخ نداده است، بنابراین نمایندگان به این افزایش قیمت در کالاها و بخش های مختلف رای نمی دهند و افزایش قیمت بنزین خط قرمز مجلس است.

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: متناسب با افزایش چند برابری قیمت ها در سال های گذشته خدماتی به مردم ارائه نشده است، بر همین اساس بخش هایی از بودجه در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس تغییر یافته و اصلاح می شود.

عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به شناور بودن قیمت بنزین در فوب خلیج فارس، یادآور شد: قیمت بنزین در کشورهای همسایه بین کشورهای نفتی و غیرنفتی متفاوت است و درکشوری همانند ترکیه بالای 2 هزار تومان است.