نماینده مردم خمینی‌شهر اظهار کرد: معایب لایحه بودجه ۹۷ بسیار زیاد است و کلیات آن باید در مجلس رد شود.

 به گزارش مرور نیوز، سیدمحمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر با اشاره به اظهارات اخیر محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اینکه هر خانه ۳ بیکار دارد و برای ایجاد شغل باید سوخت را گران کنیم، گفت: آیا باید بپذیریم که با گران کردن سوخت، بیکاری تمام می‌شود. این مسئله فقط منجر به فشارِ بیشتر به مردم است.

وی ادامه داد:  یکی از صنعتگران اصفهان اخیرا به دفتر بنده آمد و گفت که ما حاضریم بیش از آنکه دولت گفته عوارض، سوخت و ... گران شود، اما فقط یک چیز تحقق یابد و دولتمردان دروغ نگویند.

نماینده مردم خمینی‌شهر با ابراز تعجب از سخنان نوبخت بیان کرد: آیا واقعا ما ۶۰ میلیون بیکار داریم، این آمار‌ها و حرفا‌هادقیق و سنجیده نیست.

ابطحی با بیان اینکه بنده از نوبخت تعجب می‌کنم که چرا این حرف را زده است، افزود: نوبخت، فردی تحصیل کرده است  و چم و خم بودجه را بهتر از امثال بنده می‌داند و باید حساب شده‌تر صحبت کند.

نماینده مردم خمینی‌شهر با تاکید بر اینکه  معایب لایحه بودجه 97  به محاسنش می‌چربد، گفت: امیدوارم مجلس شجاعانه و برای اولین بار هم که شده کلیات بودجه را رد کند ،اما با جو فعلی مجلس و لابی‌هایی که وجود دارد، مگر آنکه معجزه شود تا نمایندگان با کلیات بودجه مخالفت کنند.

وی با بیان اینکه معایب این لایحه بسیار زیاد است و نمایندگان نمی‌توانند کاری کنند، خاطرنشان کرد: اگر کلیات بودجه تصویب شود، مجلس حداکثر می‌تواند ۵ درصد آن را جابجا کند و تغییر دهد.