عضو کمیسیون حقوقی و قضایی اظهار کرد: دیوان محاسبات تاکنون تعداد زیادی پرونده برای نجومی‌بگیران تشکیل داده است.

 به گزارش مرور نیوز، محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون حقوقی و قضاییبا اشاره به اینکه چندی پیش جمعی از نمایندگان مجلس از دیوان محاسبات خواستند که گزارشی درباره حقوق‌های نجومی ارائه دهد، گفت: ما از دیوان محاسبات خواستیم که اسامی متخلفان و نجومی‌بگیران را ارائه دهد تا به صورت مشخص بدانیم این افراد چه کسانی هستند و در کجا کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات تا مدتی طولانی این گزارش را به ما ارائه نداد، ادامه داد: وقتی که انتقادات بالا گرفت، دیوان محاسبات مجبور به تهیه گزارش حقوق‌های نجومی شد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی با اشاره به اینکه اختلاف ما با دیوان محاسبات در تعیین رقم حقوق‌های نجومی بود، تصریح کرد: اعتقاد ما این بود که حداکثر حقوق قابل دریافت 14 میلیون تومان است، اما دیوان محاسبات دلایلی آورد و در مرحله‌ای 20 میلیون تومان را مبنا گذاشته بود و بالاتر از آن را به عنوان حقوق نجومی قلمداد می‌کرد.

پورمختار افزود: بعد‌ها دیوان محاسبات گزارشی آورد و گفت که دیگر بحث 14 میلیون و یا 20 میلیون تومان مطرح نیست و کسی که حتی یک ریال بالاتر از حقوق متعارفش دریافت کرده باشد، به پرونده اش رسیدگی می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس دیوان محاسبات تعداد زیادی پرونده تشکیل داد و تاکنون حدود 25 میلیارد تومان از حقوق‌های نامتعارف به بیت‌المال برگردانده شده است.