معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشوراظهار کرد: درخواست مجوز استخدام 1600 نفر در وزارت کشور برای دولت ارسال شده است.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور جواد ناصریان به ضرورت بهسازی و توانمند سازی نیروی انسانی در وزارت کشور و استانداری ها اشاره کرد و گفت: بر اساس سند جامع نیروی انسانی که می بایست تا پایان 96 ارائه می کردیم با همکاری استانداری ها سند آماده شده و برای دولت و سازمان امور استخدامی ارسال شده و بر این اساس درخواست مجوز برای استخدام 1600 نفر در استانداری ها، فرمانداری ها و بخشداری ها شده است و این موضوع در حال پیگیری است.

وی اظهار داشت: نیروهای انسانی موجود متناسب با سابقه مدرک تحصیلی، رشته تحصیلی و تجربه باید ساماندهی شود و تلاش بر آن است تا با توانمند سازی نیروی انسانی برای هر پستی در وزارت کشور نیروی انسانی توانمند داشته باشیم تا نیازی به تامین نیرو از سایر دستگاهها نباشد.

ناصریان تصریح کرد: برای اولین بار با تلاش صورت گرفته بیش از 83 درصد فرمانداران از مجموعه وزارت کشور انتخاب شده اند، تلاش خواهیم کرد تا این موضوع به بخشداران نیز تسری یابد.

وی از اصلاح ساختار فرمانداری ها و بخشداری ها خبر داد و گفت: بر این اساس 600 معاون جدید به ساختار فرمانداری ها اضافه شده است و درخصوص اختصاص معاون به 30 تا 40 درصد بخشداری ها هم موضوع در دست پیگیری است و اولویت نیز بکارگیری از ظرفیت داخلی وزارت کشور در سراسر کشور است.