ایلنا: دبیر شورای عالی امنیت ملی که به قم سفر کرده است، در ادامه دیدارهای خود با مراجع عظام تقلید با آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مرور نیوز، علی شمخانی در این دیدار ضمن ارایه گزارشی از آخرین وضعیت کشور در ابعاد امنیتی، دفاعی، اجتماعی و اقتصادی اظهار داشت: در سایه امنیت کم‌نظیری که با برنامه‌ریزی و تلاش موثر دستگاه‌های ذی‌ربط در کشور حاکم است، زمینه توسعه و پیشرفت در ابعاد مختلف فراهم است. 

وی با قدردانی از رویکرد روشنگرانه و انقلابی آیت‌الله العظمی نوری همدانی که موجب قوت قلب و بهره‌مندی مستمر نیروهای انقلابی در کشور است، گفت: کنگره عظیم اربعین فرصتی بی‌بدیل برای جلب توجه همه آزادیخواهان و ظلم‌ستیزان جهان به سوی یزیدیان زمان یعنی غاصبان قدس شریف و رژیم کودک‌کش رژیم صهیونیستی است. 

آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی نیز در این دیدار انقلاب اسلامی را هدیه‌ای الهی برشمردند و اظهار داشت: ایستادگی در برابر نفوذ و تحمیل بیگانگان، توجه به قدرت مردم و ظرفیت‌های داخلی، احیا فرهنگ جهاد و شهادت مهم‌ترین اصول تضمین‌کننده حفظ و تداوم انقلاب اسلامی است. 

وی مهم‌ترین تهدید امروز جهان اسلام را رژیم اشغالگر قدس عنوان کرد و یکی از شاخصه‌های انقلابی بودن را مخالفت و تداوم مبارزه همه جانبه با سلطه‌گری و ظلم این رژیم دانست. 

آیت‌الله العظمی نوری همدانی با اشاره به نقش تعیین‌کننده ولی‌امر در ایجاد انسجام و وحدت کلمه در جامعه افزود: در نظام ولایی شکل‌گیری دو قطبی و دوگانگی بی‌معنی بوده و مصداق کفران نعمت است.