نایب رئیس دوم مجلس گفت: قرار است روسای کمیسیون‌های امنیت ملی و قضایی هیئت 6 نفره‌ای را برای بازدید از زندان اوین تشکیل دهند.

به گزارش مرور نیوز، علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس در حاشیه صحن علنی امروز (یکشنبه، 1 بهمن) با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تکذیب برخی شایعه‌ها درباره مخالفت مسئولان قضایی با بازدید نمایندگان از زندان اوین، گفت: دادستان تهران با بازدید نمایندگان مجلس از زندان اوین موافقت کرده است.

وی ادامه داد: امروز با لاریجانی رئیس مجلس در این باره صحبت کردم که وی اعلام کرد دادستان تهران با این بازدید موافقت کرده است.

عضو فراکسیون امید اظهار کرد: قرار است روسای کمیسیون‌های امنیت ملی و قضایی هیئت 6 نفره‌ای را برای این موضوع تعیین کنند که بنده در صحبتی که با رئیس کمیسیون قضایی داشتم، طی امروز یا فردا این هیئت مشخص می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا این امکان وجود دارد که بازدید از زندان اوین به دیگر زندان‌های کل کشور هم تعمیم داده شود، بیان کرد: بله، اما فعلا بازدید از زندان‌های تهران و تحقیق درباره شخصی که خودکشی کرده در دستور کار است، البته نیاز به تحقیقات بیشتری درباره تعداد خودکشی‌های دیگر باید انجام شود.

نایب رئیس دوم مجلس گفت: بهتر است درباره کل افرادی که در زندان‌های کل کشور اخیرا خودکشی کرده‌اند تحقیقاتی انجام شده تا شبهات رفع شود.

مطهری تصریح کرد: بازدید از زندان اوین قاعدتا در هفته آینده باید انجام شود.