رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: مراسم ۱۲ بهمن، فردا از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح در حرم حضرت امام با سخنرانی حجت الاسلام سیدعلی خمینی برگزار می شود.

به گزارش مرور نیوز، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سخنران مراسم 12 بهمن را اعلام کرد. 

حجت الاسلام سیدمحسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران صبح امروز در نشست خبری با اشاره به برنامه های این شورا برای سالروز ورود امام خمینی(ره) به وطن اظهار داشت: مراسم محوری روز ۱۲ بهمن، فردا از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح در حرم حضرت امام با سخنرانی حجت الاسلام سید علی خمینی برگزار می شود. قرائت بیانیه خانواده شهدا توسط همسر شهید علی محمدی از شهدای هسته ای و اجرای گروه هم خوانی و مداحی از دیگر برنامه های فردا خواهد بود. 

وی با اشاره به سخنرانی تاریخی امام در بهشت زهرا (س) گفت: این مکان باید به عنوان نماد، مورد توجه قرار بگیرد. پس از مراسم مرقد، مراسمی هم در مکان جلوس حضرت امام در بهشت زهرا همراه با گلباران برگزار می شود.

پرچم ایران، نماد ملی و ارزش های انقلابی ماست

وی با اشاره به پویش مردمی من عاشق پرچمم گفت: پرچم ایران، نماد ملی و ارزش های انقلابی ماست و از نگاه ما مقدس است و در فتنه اخیر شاهد بودیم که مورد بی حرمتی قرار گرفت؛ بنابراین در همه مراسم های دهه فجر، پرچم ایران مورد توجه ویژه خواهد بود.

محمودی با اشاره به برگزاری مراسم مهمانی لاله ها تصریح کرد: ما هر چه داریم از شهداست و نباید از شهدا غافل شویم. برای همین، در روز ۱۹ بهمن مراسم مهمانی لاله ها از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در گلزار شهدای بهشت زهرا و به طور همزمان در ۱۸ هزار گلزار شهدای سراسر کشور برگزار و به مقام شهدا ادای احترام می شود.

وی در همین باره افزود: یکی از برنامه های مراسم مهمانی لاله ها، مربوط به اقلیت های دینی است؛ در همین راستا، در گلزار شهدای آشوریان واقع در اسلام شهر به مقام شامخ شهدای اقلیت های دینی ادای احترام خواهد شد.

وی با اشاره به تقارن بزرگداشت ایام الله دهه فجر با ایام فاطمیه گفت: تلاش می کنیم به دلیل مقارنت ایام الله دهه فجر با ایام فاطمیه، در تزئینات شهری جوری کار می کنیم که هر دو مناسبت گرامی داشته شوند.

محسن+محمودی

وجود امام، نمونه کوثر است

محمودی در همین باره گفت: وجود امام، نمونه کوثر است. اگر این انقلاب توانسته مرزهای جغرافیایی ایران را تغییر دهد و به یمن و اروپا برسد، ریشه در تفکر فاطمی دارد. ۱۲ بهمن، تجلی دفاع ملت از ولایت بود. ریشه انقلاب ما، ریشه فاطمی است و دست عنایت ایشان پشت سر انقلاب و رهبری قرار دارد.

ورود امام به وطن حرکت الهی و پیامبر گونه بود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در ابتدای این نشست خبری گفت: ورود امام به وطن، حرکتی الهی و پیامبرگونه بود. با ورود امام، رونق و جهشی عظیم در حرکت انقلاب ایجاد شد.

وی افزود: امام، فراعنه و نمرودیان را به زیر کشید و در عصر جاهلیت مدرن، با تکیه بر اسلام ناب و مکتب اهل بیت، دنیا را متوجه اسلام و حرکت انقلابی مردم ایران کرد.

محمودی ادامه داد: روز ۱۲ بهمن، نشان دهنده پیوند میان امت و امامت و علقه باطنی و پیوند عمیق میان مردم و فقاهت است. مردم ایران وظیفه شناس و ولایت مدارند و امروز در عرصه های مهم پای انقلاب ایستاده اند.

وی تاکید کرد: ملت ایران در فتنه اخیر، با دست رد به سینه فتنه گران نشان داد که پای انقلاب و امام ایستاده و در دهه فجر، بار دیگر ایستادگی خود را نشان می دهد.