مشاور وزیر امور خارجه با اشاره به پیروزی های محور مقاومت در منطقه گفت: خون های ایرانیان در پیروزیهای مقاومت نقش زیادی داشته است و ایرانیان برای تداوم عزت آفرینی باید آماده جان آفرینی های بیشتری باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی مرورنیوز، در مراسمی به مناسبت اولین سالروز آغاز انتفاضه فلسطین و روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی حسین شیخ الاسلام مشاور وزیر امور خارجه و دبیر کل سابق دبیرخانه حمایت از انتفاضه فلسطین در مجلس گفت: در حال حاضر منطقه شاهد رویارویی دو جناح است، از یک طرف ملت فلسطین و محور مقاومت و از طرف دیگر آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی است.

در این اوضاع دشمن تلاش دارد با ایجاد اختلافات مذهبی مقاومت را از بین ببرد.

وی ادامه داد: دشمنان موفق شدند آتش اختلافات مذهبی را در منطقه دامن بزنند اما مشخص نیست بتوانند به هدف خود که از بین بردن مقاومت است نیز دست یابد.

هم اکنون آمریکا و متعهدینش تلاش دارند با باقی نگه داشتن 60 درصد از کرانه باختری در دست صهیونیست ها، ایجاد کنفدرال در سرزمین های اشغالی و اسکان آوارگان فلسطینی در صحرای سینا به هدف خود برسند اما این اهداف در صورتی محقق می شود که مقاومت به نتیجه نرسد.

مشاور وزیر امورخارجه با اشاره به وضعیت سوریه افزود: 6 سال از مقاومت در سوریه می گذرد و این به معنای آن است که محور مقاومت اجازه عملی شدن نیات دشمن را نداده است.

با این حال قسمت دوم این طرح محقق شدن آنچه ما می خواهیم است.

 در این فضا جریانی در منطقه حکمرانی خواهد کرد که خواستار نابودی اسرائیل است.

شیخ الاسلام خاطرنشان ساخت: اگر امروز موافقان عربستان و آمریکا نتوانسته اند در لبنان رئیس جمهور انتخاب کنند به این دلیل است محور مقاومت خوب عمل کرده است.اگر بشاراسد ارزشی داشته باشد به دلیل مخالفت نظام سوریه با رژیم صهیونیستی است

همچنین در عراق نیز اجازه نمی دهیم کردستان تجزیه شود و این کشور صرفا تنها با خواست مردم آن تعیین سرنوشت می شود.

وی در پایان تاکید کرد: در پیروزی های محور مقاومت خون ایرانیان نقش زیادی داشته است از این رو برای عزت آفرینی ایرانیان باید همچنان آماده خون دادن در مسیر مقاومت باشند.