عضو فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه اثبات و احقاق حقوق ورزشی تیم‌های ایرانی در آسیا جلوه‌ای از قدرت سیاسی کشور ایران است، گفت: ضعف فدراسیون فوتبال در دیپلماسی و رایزنی‌ موجب اعمال نفوذ سعودی‌ در کنفدراسیون فوتبال آسیا ‌شد.

به گزارش مرور نیوز احمد مرادی در ارتباط با رای کنفدراسیون فوتبال آسیا برای میزبانی تیم های ایرانی از تیم های عربستانی، گفت: نباید اجازه داد حق تیم‌های ایرانی در جام باشگاه های آسیا نادیده گرفته شود زیرا این امر خبر نامناسبی برای ورزش کشور تلقی می‌شود؛ چرا که حوزه ورزش بسیارگسترده است و توانایی آن را دارد که به طور مستقیم برحوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز تاثیر بگذارد.

ضعف فدراسیون عامل اصلی نفوذ عربستانی ها در کنفدراسیون فوتبال آسیا

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد، خمیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با اثبات و احقاق حقوق ورزشی کشورمان در عرصه بین الملل به نوعی ما قدرت سیاسی خود را نشان می‌دهیم، تصریح کرد: عربستان قصد دارد بسیاری از قدرت‌های بین المللی را با پول خریداری کند؛ در واقع ضعف فدراسیون فوتبال ایران در دیپلماسی و رایزنی‌ موجب اعمال نفوذ سعودی‌ در کنفدراسیون فوتبال آسیا ‌شد.

مرادی افزود: برای حفظ و جایگاه فوتبال ایران در عرصه بین الملل باید وزارت خارجه با همکاری فدراسیون فوتبال از تمام ابزارهای قانونی و دیپلماسی استفاده کند.

وی با بیان اینکه ورود وزارت خارجه برای احقاق حق فوتبال ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا ضروری است، یادآورشد: وظایف وزارت خارجه صرفا محدود به موضوعات سیاسی نمی‌شود بلکه در تمام حوزه‌های بین المللی از قبیل ورزشی و اقتصادی برای حقانیت حقوق جمهوری اسلامی ایران باید این وزارتخانه رایزنی‌های مدوام و کلیدی داشته باشد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه ایران با دیپلماسی مسیر لجبازی سعودی‌ها در میزبانی‌های جام باشگاه آسیا را سد کند یادآورشد: اثبات حقوق ورزشی تیم‌های ایرانی در میزبانی جام باشگاه آسیا قدر ت سیاسی ایران را به جهان تفهیم می‌کند.