عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیشنهاد داد به‌منظور جلوگیری از تعطیلی دانش‌آموزان در هنگام آلودگی هوا، مدارس به امکاناتی مانند پنجره دوجداره، دستگاه تصفیه هوا و ... مجهز شوند.

محمد جواد ابطحی اظهار داشت: دستگاه تصفیه هوا می تواند راهکار جلوگیری از تعطیلی دانش‌آموزان در هنگام آلودگی باشد.

وی با اشاره به تعطیلی متوالی مدارس کلانشهرها به ویژه تهران به علت آلودگی هوا، گفت: در صورتی که آموزش و پرورش تمهیداتی برای جبران تعطیلات مدارس در نظر نگیرد باید شاهد ضعف علمی دانش‌آموزان باشیم.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کشور سال تحصیلی را 9 ماه اعلام می‌کنند این درصورتی است که به دلایل مختلف مانند آلودگی، برودت هوا و ایام نوروز که دانش‌آموزان بیش از دو هفته به مدرسه نمی‌روند اکثر روزها، مدارس تعطیل است؛ مسئولان باید پاسخ دهند ساعت مفید آموزش در کشور چقدر است؟

تعطیلی مدارس

ابطحی بیان کرد: اگرچه برای تعطیلی مدارس در این روزها دلایلی مانند جلوگیری از آسیب به دانش‌آموزان مطرح می‌شود اما در منزل نیز از این آلودگی وجود دارد چرا که در منازل دستگاه تصفیه هوا وجود ندارد؛ علاوه بر آن برخی از والدین از این تعطیلات برای انجام کارهای عقب افتاده خود استفاده می‌کنند و با بیرون بردن فرزندان باعث آسیب رساندن به آنها می‌شوند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در برخی موارد به دلیل شاغل بودن والدین این تعطیلات به دغدغه‌ای برای خانواده‌ها تبدیل می‌شود و پدر و مادر ناچارند فرزندان را با خود به محل کار ببرند که با این کار نه تنها تعطیلی مدارس اثرگذار نیست بلکه وضع وخیم‌تر می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: در صورتی که مدارس کشور به امکاناتی مانند پنجره دوجداره، دستگاه تصفیه هوا و ... مجهز شوند می‌توان هنگام بروز آلودگی هوا از این تعطیلات جلوگیری کرد؛ آموزش و پرورش برای جبران تعطیلات امسال باید برنامه جبرانی تدوین کند تا مباحث کتب درسی دانش‌آموزان کامل آموزش داده شود.