دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه آماده همکاری با هر فردی است که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز و جانشین باراک اوباما شود.

به گزارش مرور نیوز، پسکوف در جمع خبرنگاران با اعلام این موضوع افزود: برای رئیس جمهوری روسیه هدف اصلی پیروزی دونالد ترامپ یا هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیست، بلکه مقصد تامین منافع روسیه است.

رسانه های روسی روز جمعه به نقل از اظهارات سخنگوی کرملین نوشتند: رئیس جمهوری روسیه بارها اعلام کرده که برای تامین منافع روسیه و گسترش روابط دوجانبه سودمند حاضر به مداکره با رهبر هر کشوری از جمله رئیس جمهوری آمریکا است. 

وی افزود: این پرسش که چه کسی رئیس جمهوری آینده ایالات متحده می شود؟ به پوتین و روسیه ارتباطی ندارد و رای دهندگان آمریکایی به آن پاسخ می دهند.

سران آمریکا از جمله رییس جمهوری و جو بایدن معاون وی بارها مدعی تلاش روسیه برای اعمال نفوذ و تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور شده اند.

این ادعا به بخش اصلی سخنرانی های تبلیغاتی هیلاری کلینتون نامزد انتخابات ریاست جمهوری از حزب دمکرات نیز تبدیل شده که بارها روسیه را به انجام حمله های هکری برای ضربه زدن به خود متهم کرده است.

روسیه با رد این ادعاها، اعلام کرده که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مداخله نمی کند و ادعای مطرح شده مبنی بر انجام حمله های هکری نیز بی پایه و اساس است. 

رئیس جمهوری روسیه نیز در این باره اظهار کرده است که آیا مقام های این کشور (آمریکا) واقعا تصور می‌کنند، مسکو می تواند چنین کاری کند و آیا آمریکا کشوری ضعیف است؟ 

وی ادامه داد: باید گفت مشغول کردن مردم با ادعای حمله سایبری روسیه ساده‌تر از حل مشکلات داخلی است و مقامهای آمریکایی بجای مطرح کردن مسائلی همچون بدهی دولتی نجومی آمریکا، خودسری های ماموران پلیس آمریکا و موارد متعدد قتل های با سلاح گرم موضوع تهدید روسیه یا دخالت این کشور در انتخابات را مطرح می کنند تا توجه افکار عمومی را از مسائل موجود منحرف کنند.