جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مردم با شرکت در راهپیمایی 22 بهمن، تیر خلاص را بر پیکر رویاهای شوم دشمنان اسلام و ایران شلیک کردند و بار دیگر قلب هایشان را با انقلاب پرشکوه اسلامی ایران پیوند دادند.

به گزارش مرور نیوز، سردار حسین سلامی یکشنبه در آیین راهمپیمایی 22 بهمن در اهواز در جمع مردم اظهار کرد: امروز مردم بار دیگر قلب هایشان را با انقلاب پرشکوه اسلامی ایران پیوند دادند و باز هم تصویری از شکوه و عظمت ملت ایران در دفاع از انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشتند تا تیر خلاص را بر پیکر رویاهای شوم دشمنان اسلام و ایران شلیک کنند.

وی افزود: اینجا خوزستان سرزمین حماسه های جاویدان و سرزمین شهیدانی است که چون ستارگانی پرفروغ و بی غروب بر سپهر این سرزمین می درخشند و سرزمینی که معراج شهیدان دوران پرشکوه دفاع مقدس و میقات اهرام بستگانی است که برای شهادت از اقصی نقاط کشور به این سرزمین می آمدند.

سردار سلامی بیان کرد: خوزستان جایگاه مردمانی است که زیباترین نقش باشکوه یک مقاومت بی انتها را در صفحه زمین به تصویر کشیدند و در دوران سخت جنگ در شهرها و روستاها از تمامیت ارضی و کرامت ملت دفاع کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: مردمانی که مانند رودهای این سرزمین آرام اما مستمر در حال حرکتند و باوقار، زلال، خالص و باشکوه هستند.

وی گفت: مردم خوزستان و به ویژه اهواز در همه صحنه های سخت انقلاب و دفاع در خطوط مقدم جبهه ایران اسلامی حضوری درخشان و جاویدان داشته اند و تراکم شکوه یک ملت هستند.

سردار سلامی افزود: وقتی در 13 دی ماه امسال مانند رودی بی کران و خروشان روی پل نادری، عرض کارون را می پیمودید همه دلها در کشور آرام گرفت و مردم این دیار تقاطع 2 رود خالص و زلال را به نمایش گذاشتند و فتنه را با حضورشان به زیبایی خاموش کردند.

قبل از انقلاب اسلامی، ملت ایران در گورستان جهل مدرن دفن شده بود

وی اضافه کرد: امروز سالروز یکی از عظیم ترین پیروزی های تاریخ اسلام و ایران بر بزرگترین امپراطوری تاریخ بشر یعنی آمریکاست وسرنوشت شوم، فقر، وابستگی و درماندگی قبل از انقلاب بر جهان اسلام و به ویژه ایران حاکم بود و جهان اسلام و ملت ایران در گورستانی از جهل مدرن دفن شده بود.

سردار سلامی بیان کرد: در آن زمان جغرافیای ایران بخشی از جغرافیای سیاسی آمریکا تلقی می شد، هویت معنوی و حقیقی این ملت به یغما رفته بود و ترویج ابتذال و فرهنگ منحط غرب و ترویج بی حیایی و برهنگی بخش شاخصی از فرهنگ رایجی بود که شاه به عنوان مزدور و مهره شطرنج باز سیاسی و فرنگی آمریکا بر منطقه و جهان اعمال می کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ثروت های مادی این مملکت به غارت می رفت و از ایران و جهان اسلام چیزی جز ملت و امت مصرف کننده کالاهای غرب چیزی به جای نمانده بود.

وی ادامه داد: دهها هزار مستشار آمریکایی ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، علمی و سیاسی این مملکت را طراحی و مدیریت می کرد و ایران یک وابسته و تابع و سرسپرده سیاسی از غرب بود.

سردار سلامی اظهار کرد:در آن زمان ایران، منهای اسلام ، قرآن و ولایت بود و عنوان ایالتی منفصل از ایالات متحده آمریکا در جهان دیده می شد و بیگانگان تاریخ ما را می نوشتند و استقلال و آزادی و اسلام، اخلاق و اقتدارکه امروز جزء مشخصه های ذاتی این ملت و نظام است در ملت دیده نمی شد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد:اما امام با بعثت دوباره اسلام آمد و خورشید اسلام این بار نه از غار حرا که از افق ایران طلوع کرد و پیام آور رحمت این انقلاب و بعثت امام بود.

وی گفت: امام نفس مسیحایی بر پیکره بی جان ملت دمید و ملت بیدار شد و علیه استبداد و استعمار شوریید و به آزادی و استقلال خود اندیشید و صفحه زمین میدان مجاهدت مردان و زنانی بود که برای بازیابی هویت و شخصیت حقیقی خود انقلاب کرده بودند.

پیروزی انقلاب اسلامی یکی از محکم ترین ستون های خیمه آمریکا فرو ریخت

سردار سلامی اضافه کرد: امروز کاخ های ستم استبداد فرو ریخت و در روز تولد انقلاب بزرگترین شکست تاریخ به آمریکا وارد شد ویکی از مستحکم ترین ستون های خیمه سیاست های آمریکا بر جهان فروریخت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز ملت ایران به استقلال و آزادی رسید و اسلام بر پهنه سرزمین تابید و این ملت از ظلمات جهل به وادی نور آگاهی هدایت شد.

وی افزود: خداوند این ملت را به برکت این یوم الله از تیرگی های جهل به نور هدایت کرد اما دشمنان ملت ایران ساکت ننشستند.

وی گفت: تاریخ صدر اسلام و تاریخ چهل ساله انقلاب نشان داد هر گاه اسلام درخشید همه قدرت های زمانه، مشرکان و منافقان و کفار در مقابل آن صف آرایی کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: کافران و مشرکان با همه وجود در مقابل این ملت صف آرایی کردند و آمریکا و شوروی با اینکه در آن دوران با هم دشمن بودند اما در مقابل این انقلاب مانند تیغه های یک قیچی همسو شدند.

وی اظهار کرد: کشورهای اروپایی، مرتجعان حاکم بر کشورهای جنوبی خلیج فارس، همه استعداد و ظرفیت خود را به کار گرفتند تا اجازه ندهند حاکمیت به نام اسلام روی زمین شکل بگیرد.

سردار سلامی افزود: آنها نمی خواستند بپذیرند قدرتی به نام اسلامی در جغرافیای سیاسی عالم شکل گیرد و یک حکومت موفق به نام دین و اسلام بر جامعه ایران حاکم شود چون الگویی است که تکثیر می شودو بساط تسلط سیاسی قدرتهای استکباری را از جهان اسلام بر می چیند، پدیده ای مبارک که امروز پس از 39 سال، شعاع ها و زبانه های پرنفوذ آن در کرانه های مدیترانه و دریای سرخ مشاهده می شود.

وی گفت: آنها به جنگ انقلاب آمدند و ملت ایران را تحریم کردند اما ملت ایران جاسوس خانه آنها را در تهران تسخیر کرد و 444 روز دیپلمات های آمریکایی که نقش اصلی آنها طراحی توطئه علیه انقلاب بود را به گروگان گرفتند.

سردار سلامی اظهار کرد: آمریکایی ها با تشکیل یک نیروی فوق العاده ویژه به نام دلتا ماهها آماده شدند تا در کویر طبس پیاده شود اما همانگونه که امام راحل فرمود طوفان های شن ماموران خدا شدند و به سراغشان آمدند و از آمریکایی ها چیزی جز خاکستر باقی نماند و این نماد نصرت الهی بر ملتی بود که صبر پیشه می کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: مردم هرگز حضور دشمن را در خیابان های شهرهایشان تحمل نمی کنند و ملت ایران در دفاع مقدس بر جهان قدرتمند آن روز پیروز شد اما توطئه ها شکل عوض کرد و دشمنان تغییر سیاست دادند و دشمن برای انزوای مطلق سیاسی ایران وارد عمل شد و تحریم های اقتصادی را فشرده تر کرد حتی دانشمندان ما را ترور کردند.

وی گفت: آنها می خواستنند ملت ما را فلج کنند و ملت ایران را تسلیم کنند و نشان دهند که نظریه اثبات حقانیت دین و تشکیل حکومت ناکارآمد است و اینکه بدون تکیه بر قدرت ها نمی توان به استقلال سیاسی رسید و پیشرفت کرد و ملت ایران در این جنگ بزرگ شرکت و از ولی فقیه دفاع کردند.

** انقلاب اسلامی از مرزها عبور کرده است

سردار سلامی اظهار کرد: انقلاب از مرزها گذشت و زمانی که ما دشمنان را در آن سوی مرزها تعقیب می کردیم در افق های علم، عمران، صنعت و فناوری پیش می رفتیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان می خواستند ما عقب مانده و ضعیف باشیم و اما در همان هنگامی که دانشمندان ما را ترور می کردند ما به دانش و فناوری هسته ای رسیدیم و سینه فضا را شکافتیم و موشک های ما پرواز کردند و دشمن پرواز آنها را دید و بر خود لرزید.

وی با اشاره به اینکه دشمن هنوز هم در حال لرزیدن است و صدای ناله و عجز آنها مدام شنیده می شود گفت: دشمن اعتماد و سربلندی ملت ایران را نشانه گرفته است اما به دست این ملت و با فریادهای بلند ملت خاموش می شوند.

سردار سلامی با بیان اینکه ما در اوج محاصره اقتصادی و علمی، کشور را پیش بردیم اضافه کرد:امروز ما خود را با قبل از انقلاب مقایسه نمی کنیم زیرا این تحقیر است یلکه ما باید خود را با پیشرفته ترین کشورها مقایسه کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: دشمن تکفیری ها را به صحنه آورد تا جهان اسلام را از میدان جهاد در برابر مستکبران به درون خود مشغول کنند ومی خواستند پیشروی اسلام را در قلب اروپا و آمریکا متوقف کنند و ما توطئه تکفیری های را خنثی کردیم.

وی اظهار کرد: امروز در هیچ سرزمین اسلامی هیچ مقام آمریکایی جرات حضور پیدا نمی کند و سرزمین های اسلامی میدان جهاد شده و انقلاب روح جهاد و شهادت طلبی را در جوانان مسلمان احیا کرده و امت واحده اسلامی در حال شکل یافتن است.

ایران امروز از هر زمان دیگری قدرتمندتر و دشمنان از هرزمان دیگری ضعیف ترند

سردار سلامی گفت: ما امروز از هر زمان دیگری قدرتمند تر و دشمنان از هر زمان دیگری ضعیف ترند و هر نقطه را که مرکز توطئه علیه نظام و امنیت کشور ما باشد می توانیم در لحظه به آتش بکشیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: ما امروز تکیه گاه مسلمانان مظلوم شده ایم که افتخار ماست و ملت ایران بزرگترین سرمایه انقلاب است.

سردار سلامی اضافه کرد: در جامعه ما مشکلاتی وجود دارد و مسئولان باید به این غیرت و صبر مردم پاسخ های شایسته بدهند و ما خادم و پیش مرگ مردم به معنای واقعی هستیم.

در پایان این راهپیمایی که با حضور پرشور و اقشار مختلف مردم از میدان مولوی به سمت چهار راه آبادان ادامه داشت بیانیه پایانی نیز قرائت شد.