دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی طی سخنانی در نشست مشورتی کنگره جهانی محبان اهل بیت گفت: در نظر داریم که با ایجاد یک ساختار مناسب ارتباطی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی ارتباط محبین اهل بیت را در جهان اسلام و در طول سال به صورت مستمر برقرار کنیم.

به گزارش مرور نیوز، ولایتی طی سخنانی گفت: در نظر داریم که با ایجاد یک ساختار مناسب ارتباطی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی ارتباط محبین اهل بیت را در جهان اسلام و در طول سال به صورت مستمر برقرار کنیم.

علی‌اکبر ولایتی اظهار کرد: با همکاری 800 نفر از شخصیتها و نخبگان جهان اسلام و به دعوت مجمع جهانی بیداری اسلامی در آذرماه گذشته برابر با نوامبر 2017 میلادی اجلاس محبان اهل بیت(ع) و مسئله تکفیری‌ها برگزار شد.

وی افزود: این اجلاس با هدف بسترسازی برای احیای تمدن نوین اسلامی، ایجاد وحدت و انسجام اسلامی در مقابله با مشکلات پیش‌روی جهان اسلام و برجسته سازی نقاط مشترک فکری و عقیدتی محبان اهل بیت(ع) برگزار شد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی همچنین بیان کرد: در اجلاسی که برگزار شد کمیسیون‌های پنج‌گانه تخصصی شامل؛ مفهوم شناسی و مبانی فکری اهل بیت و تاثیر آرای اندیشمندان در شکل گیری امت واحده، کمیسیون تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی، کمیسیون اتحاد و انسجام محبان اهل بیت، کمیسیون بررسی چالشها و تهدیدات پیش روی جهلان اسلام و همچنین کمیسیون راهبردها و راهکارهای وحدت و انسجام محبان اهل بیت در تقابل با دشمنان امت اسلام تشکیل شده است.

شبکه‌های اجتماعی

ریشه‌کن  شدن داعش در مناطق حساس جهان اسلام از  تحولات عمیق و گسترده‌ی در جهان اسلام است

ولایتی با اشاره به اینکه در این نشست مصوبات و توافقات اجلاس قبلی با نخبگان مسلمان مورد بررسی قرار می گیرد، اظهار کرد: همانطور که اطلاع دارید طی دو ماه گذشته تحولات عمیق و گسترده‌ای در جهان اسلام به وجود آمده که نمونه‌های آن ریشه‌کن  شدن داعش در مناطق حساس جهان اسلام همانند سوریه و عراق، حمایت استکبار جهانی از سیاست تفرقه اندازی در کشورهای اسلامی، اعلام ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و آگاهی و رشد روزافزون نخبگان جهان اسلام و مبارزه با استکبار جهانی می باشد.

 تعیین شورای مرکزی برای کنگره جهانی محبان اهل بیت از اولویت ویژه‌ای برخوردار می باشد

وی با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط موجود ساماندهی فعالیت کنگره محبان اهل بیت اهمیت زیادی دارد، گفت: برای اینکه این هدف محقق شود تعیین شورای مرکزی برای کنگره جهانی محبان اهل بیت از اولویت ویژه‌ای برخوردار می باشد و این امر هم تنها با مشورت نخبگان در سراسر جهان امکانپذیر است.

ولایتی در پایان اظهار کرد: در نظر داریم که با ایجاد یک ساختار مناسب ارتباطی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی ارتباط محبین اهل بیت را در جهان اسلام و در طول سال به صورت مستمر برقرار کنیم.