رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از همه صاحب‌نظران سیاسی، احزاب و رسانه‌ها خواهش می‌کنیم که این دستاورد ملی را مجدداً دستاویز کشمکش‌ها و قیل و قال سیاسی قرار ندهند ماهیت اصلی این حرکت، وحدت همه بود .

به گزارش مرور نیوز، در جریان جلسه امروز  مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی ضمن تشکر از حضور پرشگوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: ماهیت اصلی حماسه 22 بهمن مردم وحدت همه بود.

علی لاریجانی رئیس مجلس گفت: از ملت بزرگ ایران که روز گذشته با حضور خود حرکتی عظیم، پرصلابت و استثنایی رقم زدند، سپاسگزاری می کنم.

وی ادامه داد: حرکتی که حکایت از هوشمندی، وقت شناسی و دقت نظر از شرایط انقلاب داشت، در شرایطی که غوغاسالاران هفته ها سرمایه گذاری در تخریب انقلاب اسلامی داشتند تا ملت را از بازشناسی انقلاب و دستاوردهای آن منصرف نمایند، ملت بزرگوار، متمدن و ریشه دار ما یک باره آنان را غافلگیر کردند و اصالت انقلاب خود را مجددا به رخ آنان کشیدند.

وی گفت: این سرمایه بزرگی برای صیانت از امنیت و شتاب در آبادانی کشور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به چند نکته در ارتباط با حماسه راهپیمایی ملت ایران در روز ۲۲ بهمن تأکید کرد: از همه صاحب‌نظران سیاسی، احزاب و رسانه‌ها خواهش می‌کنیم که این دستاورد ملی را مجدداً دستاویز کشمکش‌ها و قیل و قال سیاسی قرار ندهند؛ ماهیت اصلی این حرکت، وحدت همه بود که این سرمایه را با آراء و نظرات و امکانات رسانه‌ای خود، صرف همگرایی و وفاق کنند که برای توسعه شتابان کشور در جهت حل مشکلات امروز ضرورت دارد.

ماهیت اصلی حماسه 22 بهمن

لاریجانی ادامه داد: اگر در این امر تردید ندارید که دشمنان این ملت، استراتژی یأس عمومی را دنبال می‌کنند، پس از این همت عالی ملت در جهت وفاق ملی بهره بگیرید؛ ماجراهای غم‌انگیز اختلاف‌افکنی و بگومگوهای مالیخولیایی، روح و روان عمومی جامعه را آزرده کرده است؛ بنابراین از این واقعه ارزشمند، استفاده درست و عملیاتی کنید.

آمریکایی‌ها بی‌آبروتر از آنند که برای ملت ایران غمگساری شیادانه کنند

وی افزود: حضور حماسی ملت ایران در این روز، دستوراتی را برای مسئولان صادر کرد که وقت خود را به نحو مطلوب صرف حل مشکلات اقتصادی کشور کنند و آسیب اصلی کشور هم در همین موضع است که از مسائل فرعی بگذرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: استراتژی درست در این شرایط، گذشتن از امور جانبی و نگاه مسئله‌محور است که همه قوا باید در این جهت فعالانه مشارکت کنند و نیز سرعت در حل مسائل که ضرورت امروز کشور است و واگذاری امور به آینده، غفلت در دریافت پیام حرکت ملی مردم است.

لاریجانی تأکید کرد: کمیسیون‌های مختلف مجلس در این جهت، از دستگاه‌های اجرایی مطالبه یک برنامه زمانبندی شده برای حل مسائل داشته باشند و در هنگام بررسی بودجه نیز تا حد ممکن به حل مشکلات اصلی با نگاه عمیق‌تر توجه کنند.

ملت ایران اجازه دخالت در امور ایران را به هیچ‌ کسی نمی‌دهند

وی در ادامه خطاب به دولتمردان آمریکایی گفت: آمریکایی‌ها علی‌القاعده مبنای حضور فراگیر مردم را درک کرده باشند که ملت ایران پیام روشنی به رفتار سبک و سخنان یاوه آنها دادند؛ یعنی اجازه دخالت در امور ایران را به هیچ‌ کسی نمی‌دهند و اگر مشکلی داریم، در خانواده بزرگ و پرظرفیت ایران با اراده ملت حل می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکایی‌ها بی‌آبروتر از آنند که برای ملت ایران غمگساری شیادانه کنند.

لاریجانی در پایان از راهنمایی‌های به موقع رهبر معظم انقلاب که در این حماسه ملی اثر بسزایی داشته، تشکر کرد.